Emotional intelligence and organizational culture as pillars of teaching practice
Descripción del Articulo
The purpose of the research was to determine the correlation between emotional intelligence and the organizational culture of teachers at the Institución Educativa Secundaria Andrés Avalino Cáceres de Puno - Perú (2015). It was carried out from the quantitative approach, descriptive type, and cross-...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/116 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/116 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Liderazgo motivación organización educativa clima institucional Leadership motivation educational organization institutional climate |
Sumario: | The purpose of the research was to determine the correlation between emotional intelligence and the organizational culture of teachers at the Institución Educativa Secundaria Andrés Avalino Cáceres de Puno - Perú (2015). It was carried out from the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 22 teachers with a census sample. The technique for obtaining data was the survey and two pertinent questionnaires were applied as instruments to each variable. The presentation of the results was through frequency tables, reaching the conclusion that there is a significant and positive relationship between emotional intelligence and organizational culture. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).