Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to determine the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno. The research corresponds to the basic type, is descriptive and with a correlational design,...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/43 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje conocimiento gestión gestión del conocimiento labor satisfacción laboral Job job satisfaction knowledge knowledge management learning management |
id |
REVIE_09165f2daaf009febaa2d240d55bea0f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/43 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial levelGestión del conocimiento y satisfacción laboral en las instituciones educativas del nivel inicialDurán, SaritaAprendizajeconocimientogestióngestión del conocimientolaborsatisfacción laboralJobjob satisfactionknowledgeknowledge managementlearningmanagementThe purpose of this research was to determine the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno. The research corresponds to the basic type, is descriptive and with a correlational design, the study sample constituted 64 teachers from the educational institutions of the Initial Education level, the information was collected with the survey technique and as an instrument the questionnaire. It is concluded that, the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno in 2016 is positive, according to the Zc test that was 3.42 accepting the alternative hypothesis (Hi), the frequency of Knowledge Management is almost always, according to 44% of teachers; while, the frequency of Job Satisfaction is from time to time, according to 40% of teachers surveyed.Esta investigación tuvo como propósito determinar el grado de relación entre Gestión del conocimiento y Satisfacción laboral en docentes de las instituciones educativas del nivel Inicial de la ciudad de Puno. La investigación corresponde al tipo básico, es de nivel descriptivo y con diseño correlacional, la muestra de estudio constituyó 64 docentes de las instituciones educativas del nivel de Educación Inicial, la información se recabó con la técnica de la encuesta y como instrumento el cuestionario. Se concluye que, el grado de relación entre Gestión del conocimiento y Satisfacción laboral en docentes de las instituciones educativas del nivel Inicial de la ciudad de Puno en el 2016 es positiva, según la prueba de Zc que fue de 3,42 aceptándose la hipótesis alterna (Hi), la frecuencia de Gestión del conocimiento es Casi siempre, según el 44% de los docentes; mientras que, la frecuencia de Satisfacción laboral es De vez en cuando, según el 40% de los docentes encuestados.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/4310.35622/j.rie.2019.03.008Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 355-3622664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43/84Derechos de autor 2019 Sarita Duránhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/432024-11-21T17:20:10Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level Gestión del conocimiento y satisfacción laboral en las instituciones educativas del nivel inicial |
title |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level |
spellingShingle |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level Durán, Sarita Aprendizaje conocimiento gestión gestión del conocimiento labor satisfacción laboral Job job satisfaction knowledge knowledge management learning management |
title_short |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level |
title_full |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level |
title_fullStr |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level |
title_full_unstemmed |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level |
title_sort |
Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Durán, Sarita |
author |
Durán, Sarita |
author_facet |
Durán, Sarita |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje conocimiento gestión gestión del conocimiento labor satisfacción laboral Job job satisfaction knowledge knowledge management learning management |
topic |
Aprendizaje conocimiento gestión gestión del conocimiento labor satisfacción laboral Job job satisfaction knowledge knowledge management learning management |
description |
The purpose of this research was to determine the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno. The research corresponds to the basic type, is descriptive and with a correlational design, the study sample constituted 64 teachers from the educational institutions of the Initial Education level, the information was collected with the survey technique and as an instrument the questionnaire. It is concluded that, the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno in 2016 is positive, according to the Zc test that was 3.42 accepting the alternative hypothesis (Hi), the frequency of Knowledge Management is almost always, according to 44% of teachers; while, the frequency of Job Satisfaction is from time to time, according to 40% of teachers surveyed. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-24 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43 10.35622/j.rie.2019.03.008 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.03.008 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43/84 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Sarita Durán https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Sarita Durán https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 355-362 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845981798499090432 |
score |
13.365878 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).