Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level

Descripción del Articulo

The purpose of this research was to determine the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno. The research corresponds to the basic type, is descriptive and with a correlational design,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Durán, Sarita
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/43
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje
conocimiento
gestión
gestión del conocimiento
labor
satisfacción laboral
Job
job satisfaction
knowledge
knowledge management
learning
management
id REVIE_09165f2daaf009febaa2d240d55bea0f
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/43
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial levelGestión del conocimiento y satisfacción laboral en las instituciones educativas del nivel inicialDurán, SaritaAprendizajeconocimientogestióngestión del conocimientolaborsatisfacción laboralJobjob satisfactionknowledgeknowledge managementlearningmanagementThe purpose of this research was to determine the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno. The research corresponds to the basic type, is descriptive and with a correlational design, the study sample constituted 64 teachers from the educational institutions of the Initial Education level, the information was collected with the survey technique and as an instrument the questionnaire. It is concluded that, the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno in 2016 is positive, according to the Zc test that was 3.42 accepting the alternative hypothesis (Hi), the frequency of Knowledge Management is almost always, according to 44% of teachers; while, the frequency of Job Satisfaction is from time to time, according to 40% of teachers surveyed.Esta investigación tuvo como propósito determinar el grado de relación entre Gestión del conocimiento y Satisfacción laboral en docentes de las instituciones educativas del nivel Inicial de la ciudad de Puno. La investigación corresponde al tipo básico, es de nivel descriptivo y con diseño correlacional, la muestra de estudio constituyó 64 docentes de las instituciones educativas del nivel de Educación Inicial, la información se recabó con la técnica de la encuesta y como instrumento el cuestionario. Se concluye que, el grado de relación entre Gestión del conocimiento y Satisfacción laboral en docentes de las instituciones educativas del nivel Inicial de la ciudad de Puno en el 2016 es positiva, según la prueba de Zc que fue de 3,42 aceptándose la hipótesis alterna (Hi), la frecuencia de Gestión del conocimiento es Casi siempre, según el 44% de los docentes; mientras que, la frecuencia de Satisfacción laboral es De vez en cuando, según el 40% de los docentes encuestados.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/4310.35622/j.rie.2019.03.008Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 355-3622664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43/84Derechos de autor 2019 Sarita Duránhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/432024-11-21T17:20:10Z
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
Gestión del conocimiento y satisfacción laboral en las instituciones educativas del nivel inicial
title Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
spellingShingle Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
Durán, Sarita
Aprendizaje
conocimiento
gestión
gestión del conocimiento
labor
satisfacción laboral
Job
job satisfaction
knowledge
knowledge management
learning
management
title_short Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
title_full Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
title_fullStr Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
title_full_unstemmed Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
title_sort Knowledge management and job satisfaction in educational institutions of the initial level
dc.creator.none.fl_str_mv Durán, Sarita
author Durán, Sarita
author_facet Durán, Sarita
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Aprendizaje
conocimiento
gestión
gestión del conocimiento
labor
satisfacción laboral
Job
job satisfaction
knowledge
knowledge management
learning
management
topic Aprendizaje
conocimiento
gestión
gestión del conocimiento
labor
satisfacción laboral
Job
job satisfaction
knowledge
knowledge management
learning
management
description The purpose of this research was to determine the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno. The research corresponds to the basic type, is descriptive and with a correlational design, the study sample constituted 64 teachers from the educational institutions of the Initial Education level, the information was collected with the survey technique and as an instrument the questionnaire. It is concluded that, the degree of relationship between Knowledge Management and Job Satisfaction in teachers of the educational institutions of the Initial level of the city of Puno in 2016 is positive, according to the Zc test that was 3.42 accepting the alternative hypothesis (Hi), the frequency of Knowledge Management is almost always, according to 44% of teachers; while, the frequency of Job Satisfaction is from time to time, according to 40% of teachers surveyed.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-24
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43
10.35622/j.rie.2019.03.008
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.03.008
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/43/84
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Sarita Durán
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Sarita Durán
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 355-362
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845981798499090432
score 13.365878
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).