Pedagogy and Manipulation in Opinion Columns. An experience from the Critical Epistemic Analysis of Colombian Press Discourse

Descripción del Articulo

This paper presents an Epistemic Critical Discourse Analysis matrix applied to the column “Opinion state and clientelism” by Alicia Eugenia Silva, published in newspaper El Tiempo on January 30th 2010 during prelectoral period of campaign to Congress in Colombia. This analisis identifies pedagogical...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Vásquez Patiño, Milton, Peña Tamayo, John
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/226
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/226
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Pedagogy
Politics
Manipulation
Opinion Columns
Pedagogía
Política
Manipulación
Columnas de opinión
Descripción
Sumario:This paper presents an Epistemic Critical Discourse Analysis matrix applied to the column “Opinion state and clientelism” by Alicia Eugenia Silva, published in newspaper El Tiempo on January 30th 2010 during prelectoral period of campaign to Congress in Colombia. This analisis identifies pedagogical components and didactic strategies in the discourse. Besides, it point out manipulation textual elements that induced to reader for take part for writer’s interests or informative company. Thus, this ignited a complex process between author and reader based on language, ideology, communication of beliefs, and social interaction.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).