Social media narratives and media prosumer
Descripción del Articulo
Storytelling is a human action. Humankind practices it from memorial times until these days. Stories are important for species survival since through these knowledge is transfer from generation to the next one and social identity of communities is built. Each era is defined by social and cultural ch...
Autor: | |
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Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
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Storytelling is a human action. Humankind practices it from memorial times until these days. Stories are important for species survival since through these knowledge is transfer from generation to the next one and social identity of communities is built. Each era is defined by social and cultural changes as well as technological innovations. At the same time, these three concepts weighs in the creation of stories, as set out today: stories are produced and widespread on social media as communicational actions, which are linked by a new teller: the media prosumer |
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Social media narratives and media prosumerNarrativas social media y el prosumidor mediáticoKarbaum Padilla, GerardoNarrativaTransmediaMedios masivosSocial mediaContenidoProsumidorStorytelling is a human action. Humankind practices it from memorial times until these days. Stories are important for species survival since through these knowledge is transfer from generation to the next one and social identity of communities is built. Each era is defined by social and cultural changes as well as technological innovations. At the same time, these three concepts weighs in the creation of stories, as set out today: stories are produced and widespread on social media as communicational actions, which are linked by a new teller: the media prosumerNarrar es una acción necesaria, ejercida por la humanidad desde tiempos inmemoriales y que se prolonga hasta la actualidad. Los relatos son importantes para la sobrevivencia de la especie, ya que a través de estos se transmite el conocimiento de generación en generación y también se crea la identidad social de las comunidades. Cada época es definida por sus cambios sociales y culturales, pero también por sus avances tecnológicos. Estas tres dimensiones también influyen en la construcción de los relatos, tal como sucede en nuestros días, donde las historias cada vez más son producidas y difundidas por las redes sociales (dinámicas y comunicacionales) a las que se suma un nuevo narrador, el prosumidor mediático.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2018-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/30310.24265/cian.2018.n8.11Correspondences & Analysis; No 8 (2018): Correspondences & analysis N°8 2018 (january - december); 219-238Correspondencias & análisis; Núm. 8 (2018): Correspondencias & análisis N°8 2018 (enero - diciembre); 219-2382304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/303/278http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/303/297/*ref*/Aragón, N. (19 de junio de 2016). La antropología y la inevitabilidad de lo digital en el mundo. Recuperado de https://redaccion.lamula.pe/2016/06/19/sarah-pinlaantropologia-y-la-inevitabilidad-de-lo-digital-en-el-mundo/-nayoaragon//*ref*/Código (18 de julio 2018). El río Rímac se hizo escuchar en la última campaña de Promart Homecenter. Recuperado de https://codigo.pe/creatividad/campanas/rio-rimacpromart-homecenter//*ref*/Correo (19 de julio de 2018). Post de cuenta institucional del diario Correo en Facebook. Recuperado de https://www.facebook.com/CorreoPeru/videos/10156890078864925//*ref*/De Querol, R. (9 de enero de 2016). Zygmunt Bauman: “Las redes sociales son una trampa”. El País. Recuperado de https://elpais.com/cultura/2015/12/30/babelia/1451504427_675885.html/*ref*/Fernández, C. y Galguera, L. (2009). Teorías de la comunicación. México, DF: McGraw-Hill./*ref*/Fisher, W. (1987). Human Communications as Narrations: Toward a Philosophy of Reason, Value and Action. Columbia: University of South Carolina Press/*ref*/Gutiérrez, B. (2006). Teoría de la narración audiovisual. Madrid: Ediciones Cátedra./*ref*/Gutiérrez, M. (2003). Géneros informativos en televisión. Lima: Universidad de Lima./*ref*/Ipsos Perú (2018). 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