Infographics: Representation of reality, Advertising and Organizational Communication

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Human communication is the process which allows the human being to evolve as specie in an unfavorable world. Humanity found images, followed then by words, considered both as powerful tools that help to deliver information generation after generation. Sum of them provided the creation of infographie...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Karbaum Padilla, Gerardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/199
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/199
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Infography
Advertising
Organizational Communications
Representation of Reality
Infografía
Publicidad
Comunicación organizacional
Representación de la realidad
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spelling Infographics: Representation of reality, Advertising and Organizational CommunicationInfografías: representación de la realidad, publicidad y comunicación organizacionalKarbaum Padilla, GerardoInfographyAdvertisingOrganizational CommunicationsRepresentation of RealityInfografíaPublicidadComunicación organizacionalRepresentación de la realidadHuman communication is the process which allows the human being to evolve as specie in an unfavorable world. Humanity found images, followed then by words, considered both as powerful tools that help to deliver information generation after generation. Sum of them provided the creation of infographies or information graphics, a very important application in the journalist field. However, they are very well used on fields such as advertising and organizational communications; this work tries to offer new options applying the infographic discipline but also to understand as a very efficient and decisiveway to represents our reality.La comunicación humana es el proceso que ha permitido al hombre evolucionar como especie en un mundo, que por naturaleza, le es adverso. La humanidad encontró en las imágenes (y luego en las palabras) dos poderosas herramientas que han hecho posible la transmisión de conocimientos de generación en generación. La suma de ambas dio lugar a la creación de las infografías, las cuales han tenido una amplia aplicación en el periodismo. Sin embargo ahora son utilizadas en otros ámbitos como la publicidad y la comunicación organizacional. Este trabajo trata de brindar una aproximación a estas nuevas aplicaciones de la disciplina infográfica, pero también entenderla como una eficaz y contundente forma de representación de la realidad.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2015-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/19910.24265/cian.2015.n5.07Correspondences & analysis; No. 5 (2015): Correspondences & analysis N°5 2015 (january - december); 137-150Correspondencias & análisis; Núm. 5 (2015): Correspondencias & análisis N°5 2015 (enero - diciembre); 137-1502304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/199/175http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/199/331Derechos de autor 2015 Gerardo Karbaum Padillainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1992025-01-17T16:35:10Z
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description Human communication is the process which allows the human being to evolve as specie in an unfavorable world. Humanity found images, followed then by words, considered both as powerful tools that help to deliver information generation after generation. Sum of them provided the creation of infographies or information graphics, a very important application in the journalist field. However, they are very well used on fields such as advertising and organizational communications; this work tries to offer new options applying the infographic discipline but also to understand as a very efficient and decisiveway to represents our reality.
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