Cambio de paradigmas en la educación básica regular
Descripción del Articulo
Education plays a fundamental role in the political, economic and social development of a nation. It provides for the possibility for escaping poverty and for participating actively and fully in society and in the marketplace. In general terms, the Government has assumed the responsibility...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revista UPC - Review of Global Management |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/773 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/773 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education public management public-private partnership Educación gestión pública asociaciones público-privadas |
Sumario: | Education plays a fundamental role in the political, economic and social development of a nation. It provides for the possibility for escaping poverty and for participating actively and fully in society and in the marketplace. In general terms, the Government has assumed the responsibility for providing and financing basic education. However, due to its breadth, this responsibility is very complex. It ́s required, therefore, a paradigm shift. This essay explains that public-private partnerships (PPP) have emerged in response to this requirement. Different models consider separating the financing from the provision of educational services, as an alternative for increasing access and improving quality, for which “Fe y Alegria” schools, and “High Performance Schools” (COAR), constitute but two examples to cite and emulate |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).