Advertising: on the advertiser's Mind
Descripción del Articulo
Edward Bernays is, undoubtedly, the most significant figure in the field of propaganda, and an inescapable reference when researching or discussing this topic. This article seeks to show the most important ideas, of this extraordinary thinker, of his book "Propaganda" of 1927, in addition...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revista UPC - Review of Global Management |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/1245 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1245 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | propaganda mass politics public relations Bernays política de masas relaciones públicas |
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Advertising: on the advertiser's MindPropaganda: en la mente del propagandistaMacera, Danilopropagandamass politicspublic relationsBernayspropagandapolítica de masasrelaciones públicasBernaysEdward Bernays is, undoubtedly, the most significant figure in the field of propaganda, and an inescapable reference when researching or discussing this topic. This article seeks to show the most important ideas, of this extraordinary thinker, of his book "Propaganda" of 1927, in addition to analyzing them in terms facts, strategies and characters of the past, and present history, such as Brexit, Kellogg Co., UEFA, Joseph Goebbels, Purina Dog Chow, among others, with the purpose of validating the validity, impact and significance of a visionary's thought, after close to a century.Edward Bernays es, sin duda, la figura más significativa en el campo de la propaganda y referente ineludible cuando se investiga o discute sobre este tópico. Este artículo busca dar a conocer las ideas más importantes de este extraordinario pensador de su libro Propaganda de 1927, y examinarlas a la luz de hechos, estrategias y personajes de la historia pasada y presente, como, el Brexit, Kellogg Co., la UEFA, Joseph Goebbels, Purina Dog Chow, entre otros, con el propósito de validar la vigencia, el impacto y la trascendencia del pensamiento de un visionario, tras cerca de una centuria.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2020-08-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigacionesapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/124510.19083/rgm.v5i1.1245Review of Global Management; Vol. 5 Núm. 1 (2019); 43-542662-02862517-9314reponame:Revista UPC - Review of Global Managementinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1245/1078Derechos de autor 2020 Danilo Macerahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-02T16:55:30Zmail@mail.com - |
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Edward Bernays is, undoubtedly, the most significant figure in the field of propaganda, and an inescapable reference when researching or discussing this topic. This article seeks to show the most important ideas, of this extraordinary thinker, of his book "Propaganda" of 1927, in addition to analyzing them in terms facts, strategies and characters of the past, and present history, such as Brexit, Kellogg Co., UEFA, Joseph Goebbels, Purina Dog Chow, among others, with the purpose of validating the validity, impact and significance of a visionary's thought, after close to a century. |
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