The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012

Descripción del Articulo

Objective: This research has the  general objective to determine the  extent to which educational spaces  for learning standards technical  standards in public educational  institutions of the city of Tacna in  2012 are related.  &nb...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vicente Aguilar, Wilfredo Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Privada de Tacna
Repositorio:Revista UPT - Veritas et Scientia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.172.30.101.191:article/218
Enlace del recurso:http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/218
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2617-0639_1b940922fc69e69eb96ebc2fdc9716e4
oai_identifier_str oai:ojs2.172.30.101.191:article/218
network_acronym_str 2617-0639
repository_id_str
network_name_str Revista UPT - Veritas et Scientia
dc.title.none.fl_str_mv The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
Los espacios educativos para el aprendizaje y su relación con los estándares de las normas técnicas, Tacna 2012
title The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
spellingShingle The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
Vicente Aguilar, Wilfredo Carlos
title_short The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
title_full The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
title_fullStr The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
title_full_unstemmed The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
title_sort The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012
dc.creator.none.fl_str_mv Vicente Aguilar, Wilfredo Carlos
author Vicente Aguilar, Wilfredo Carlos
author_facet Vicente Aguilar, Wilfredo Carlos
author_role author
dc.description.none.fl_txt_mv Objective: This research has the  general objective to determine the  extent to which educational spaces  for learning standards technical  standards in public educational  institutions of the city of Tacna in  2012 are related.     Method: This research is developed  in the area of the City of Tacna and  reaches a segment of the public  institutions of initial and secondary  level education, primary. For this  purpose a representative sample of  32 educational institutions, which  allowed analyzing and determining  an answer to the research question  was chosen. The research process  involved the verification of  educational and complementary  learning spaces that have public  educational institutions of the city of  Tacna in 2012. The research  process involved the administration  of technical specifications for data  collection, according standards and  indicators corresponding to each of  the educational learning spaces for  students in the city of Tacna in 2012.  The research is basic descriptive  correlational nature, which seeks to provide answers to questions associated with scohool spaces and  meeting standards of technical  standards for educational  infrastructure.     Results: The results have conditions  that are complementary teaching  and learning spaces that have public  educational institutions are low,  likewise; it is found that the level of  compliance with the standards of the  technical standards of educational  and supplementary educational  learning spaces, in public  educational institutions, are low.    Conclusion: Finally, it is determined  that supplemental educational  teaching and learning spaces have  significant relationship with the  standards of technical standards in  public educational institutions of the  city of Tacna  
Objetivo: La presente investigación  tiene como objetivo general,  determinar en qué medida se  relacionan los espacios educativos  para el aprendizaje con los  estándares de las normas técnicas  en las instituciones educativas  públicas de la ciudad de Tacna en el  año 2012. Método: La presente investigación  se desarrolla en el ámbito de la  Ciudad de Tacna y alcanza a un  segmento de las instituciones  públicas del nivel de educación  inicial, primaria y secundaria. Para  tal efecto se eligió una muestra  representativa de 32 instituciones  educativas, que permitió analizar y  determinar una respuesta al  problema de investigación. El  proceso de investigación implicó la  verificación de los espacios  pedagógicos y complementarios  para el aprendizaje con que cuentan  las instituciones educativas públicas  de la ciudad de Tacna en el año  2012. El proceso de investigación  conllevó la administración de fichas  técnicas de recopilación de datos,  de acuerdo a los estándares e  indicadores que corresponden a  cada uno de los espacios educativos  destinados para el aprendizaje de  los estudiantes en la ciudad de  Tacna en el año 2012. El tipo de investigación es básica, de  naturaleza descriptiva correlacional,  que busca brindar respuestas a  interrogantes asociadas con los  espacios escolares y el  cumplimiento de los estándares de  las normas técnicas para la  infraestructura educativa. Resultados: Entre los resultados se  tiene que las condiciones en que se  encuentran los espacios  pedagógicos y complementarios  para el aprendizaje con que cuentan  las instituciones educativas públicas,  son bajas, así mismo; se comprueba  que el nivel de cumplimiento de los  estándares de las normas técnicas  de los espacios educativos  pedagógicos y complementarios  para el aprendizaje, en las  instituciones educativas públicas,  son bajas. Conclusión: Finalmente, se  determina que los espacios  educativos pedagógicos y  complementarios para el aprendizaje  tienen relación significativa con los  estándares de las normas técnicas  en las instituciones educativas  públicas de la ciudad de Tacna  
description Objective: This research has the  general objective to determine the  extent to which educational spaces  for learning standards technical  standards in public educational  institutions of the city of Tacna in  2012 are related.     Method: This research is developed  in the area of the City of Tacna and  reaches a segment of the public  institutions of initial and secondary  level education, primary. For this  purpose a representative sample of  32 educational institutions, which  allowed analyzing and determining  an answer to the research question  was chosen. The research process  involved the verification of  educational and complementary  learning spaces that have public  educational institutions of the city of  Tacna in 2012. The research  process involved the administration  of technical specifications for data  collection, according standards and  indicators corresponding to each of  the educational learning spaces for  students in the city of Tacna in 2012.  The research is basic descriptive  correlational nature, which seeks to provide answers to questions associated with scohool spaces and  meeting standards of technical  standards for educational  infrastructure.     Results: The results have conditions  that are complementary teaching  and learning spaces that have public  educational institutions are low,  likewise; it is found that the level of  compliance with the standards of the  technical standards of educational  and supplementary educational  learning spaces, in public  educational institutions, are low.    Conclusion: Finally, it is determined  that supplemental educational  teaching and learning spaces have  significant relationship with the  standards of technical standards in  public educational institutions of the  city of Tacna  
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-31
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/218
10.47796/ves.v4i2.218
url http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/218
identifier_str_mv 10.47796/ves.v4i2.218
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/218/201
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2015 Wilfredo Carlos Vicente Aguilar
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 Wilfredo Carlos Vicente Aguilar
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Privada de Tacna
publisher.none.fl_str_mv Universidad Privada de Tacna
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 08 - 25
JOURNAL VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol 4 No 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 08 - 25
2617-0639
2307-5139
10.47796/ves.v4i2
reponame:Revista UPT - Veritas et Scientia
instname:Universidad Privada de Tacna
instacron:UPT
reponame_str Revista UPT - Veritas et Scientia
collection Revista UPT - Veritas et Scientia
instname_str Universidad Privada de Tacna
instacron_str UPT
institution UPT
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701654248048033792
spelling The educational spaces for learning and their relationship with the standards of the technical norms, Tacna 2012Los espacios educativos para el aprendizaje y su relación con los estándares de las normas técnicas, Tacna 2012Vicente Aguilar, Wilfredo Carlos Objective: This research has the  general objective to determine the  extent to which educational spaces  for learning standards technical  standards in public educational  institutions of the city of Tacna in  2012 are related.     Method: This research is developed  in the area of the City of Tacna and  reaches a segment of the public  institutions of initial and secondary  level education, primary. For this  purpose a representative sample of  32 educational institutions, which  allowed analyzing and determining  an answer to the research question  was chosen. The research process  involved the verification of  educational and complementary  learning spaces that have public  educational institutions of the city of  Tacna in 2012. The research  process involved the administration  of technical specifications for data  collection, according standards and  indicators corresponding to each of  the educational learning spaces for  students in the city of Tacna in 2012.  The research is basic descriptive  correlational nature, which seeks to provide answers to questions associated with scohool spaces and  meeting standards of technical  standards for educational  infrastructure.     Results: The results have conditions  that are complementary teaching  and learning spaces that have public  educational institutions are low,  likewise; it is found that the level of  compliance with the standards of the  technical standards of educational  and supplementary educational  learning spaces, in public  educational institutions, are low.    Conclusion: Finally, it is determined  that supplemental educational  teaching and learning spaces have  significant relationship with the  standards of technical standards in  public educational institutions of the  city of Tacna   Objetivo: La presente investigación  tiene como objetivo general,  determinar en qué medida se  relacionan los espacios educativos  para el aprendizaje con los  estándares de las normas técnicas  en las instituciones educativas  públicas de la ciudad de Tacna en el  año 2012. Método: La presente investigación  se desarrolla en el ámbito de la  Ciudad de Tacna y alcanza a un  segmento de las instituciones  públicas del nivel de educación  inicial, primaria y secundaria. Para  tal efecto se eligió una muestra  representativa de 32 instituciones  educativas, que permitió analizar y  determinar una respuesta al  problema de investigación. El  proceso de investigación implicó la  verificación de los espacios  pedagógicos y complementarios  para el aprendizaje con que cuentan  las instituciones educativas públicas  de la ciudad de Tacna en el año  2012. El proceso de investigación  conllevó la administración de fichas  técnicas de recopilación de datos,  de acuerdo a los estándares e  indicadores que corresponden a  cada uno de los espacios educativos  destinados para el aprendizaje de  los estudiantes en la ciudad de  Tacna en el año 2012. El tipo de investigación es básica, de  naturaleza descriptiva correlacional,  que busca brindar respuestas a  interrogantes asociadas con los  espacios escolares y el  cumplimiento de los estándares de  las normas técnicas para la  infraestructura educativa. Resultados: Entre los resultados se  tiene que las condiciones en que se  encuentran los espacios  pedagógicos y complementarios  para el aprendizaje con que cuentan  las instituciones educativas públicas,  son bajas, así mismo; se comprueba  que el nivel de cumplimiento de los  estándares de las normas técnicas  de los espacios educativos  pedagógicos y complementarios  para el aprendizaje, en las  instituciones educativas públicas,  son bajas. Conclusión: Finalmente, se  determina que los espacios  educativos pedagógicos y  complementarios para el aprendizaje  tienen relación significativa con los  estándares de las normas técnicas  en las instituciones educativas  públicas de la ciudad de Tacna  Universidad Privada de Tacna2015-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/21810.47796/ves.v4i2.218REVISTA VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 08 - 25JOURNAL VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol 4 No 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 08 - 252617-06392307-513910.47796/ves.v4i2reponame:Revista UPT - Veritas et Scientiainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttp://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/218/201Derechos de autor 2015 Wilfredo Carlos Vicente Aguilarhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:25:14Zmail@mail.com -
score 13.887938
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).