Inclusive education in Mexico: from theory to practice

Descripción del Articulo

At present, there is a discussion in Mexico about working with diversity focusing on inclusive education. However, there is a question upon how is it being implemented. From the perspective of a support teacher, this paper approaches to some of the legal and normative basis of inclusive education. M...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendoza Méndez, Luz Areli
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Marcelino Champagnat
Repositorio:Revista UMCH - Educa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.umch.edu.pe:article/69
Enlace del recurso:http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/69
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación inclusiva
Barreras para el aprendizaje y participación
Relevancia
Equidad
Ajustes razonables
Diseño universal de aprendizaje
Descripción
Sumario:At present, there is a discussion in Mexico about working with diversity focusing on inclusive education. However, there is a question upon how is it being implemented. From the perspective of a support teacher, this paper approaches to some of the legal and normative basis of inclusive education. Moreover, there is also a reflection on some theoretical propositions and its practical application on schools.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).