The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
Descripción del Articulo
The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and poste...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Escuela de Postgrado Neumann Business School |
| Repositorio: | Revista Neumann Business Review |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/171 |
| Enlace del recurso: | https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | innovation Software teaching english gamification innovación software enseñanza inglés gamificación |
| id |
2412-3730_341b7a8291f6b7b599e922088607f24f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/171 |
| network_acronym_str |
2412-3730 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista Neumann Business Review |
| spelling |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in PeruLa Aplicación de un Software en Comprensión de Textos en Inglés para Estudiantes en PerúLaura De La Cruz, Kevin MarioVelarde Molina, Jehovanni FabricioinnovationSoftwareteachingenglishgamificationinnovaciónsoftwareenseñanzainglésgamificaciónThe present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies. Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level. From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past.El presente artículo está referido a determinar los resultados de la aplicación Software JClic en la comprensión de textos en el área de inglés, en las estudiantes del nivel secundario de una institución educativa en Perú, en este caso en la I.E.P Santa Ana en el año 2018. Se desarrolló bajo un diseño pre experimental pretest y postest con un solo grupo luego de la prueba de entrada se utilizó el software JClic a través de computadoras en laboratorios, hasta tomar la prueba de salida finalizando el semestre de estudios. De un total de 19 estudiantes después de la aplicación software JCLIC, el 89.47% de los estudiantes han alcanzado un nivel logro destacado, el 10.53% de los estudiantes están en el nivel logro esperado, el 0% de los estudiantes están en el nivel en proceso y un 0% de los estudiantes están en el nivel en inicio. Por los resultados obtenidos se puede afirmar: con la aplicación del software JClic las estudiantes del cuarto grado de nivel secundario de la I.E.P Santa Ana en el año 2018 han logrado mejorar su nivel en la comprensión de textos en la forma afirmativa del pasado simple en el área de inglés.Escuela de Postgrado Neumann Business School2019-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionOriginal articles in pairsArtículos originales por paresapplication/pdftext/htmlhttps://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/17110.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042Neumann Business Review; Vol 5 No 2 (2019): July - December; 108-121Neumann Business Review; Vol. 5 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 108-1212412-373010.22451/3002.nbr2019.vol5.2reponame:Revista Neumann Business Reviewinstname:Escuela de Postgrado Neumann Business Schoolinstacron:NEUMANNspahttps://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/328https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/329Derechos de autor 2019 Neumann Business Reviewhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-02-20T15:40:19Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru La Aplicación de un Software en Comprensión de Textos en Inglés para Estudiantes en Perú |
| title |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru |
| spellingShingle |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru Laura De La Cruz, Kevin Mario innovation Software teaching english gamification innovación software enseñanza inglés gamificación |
| title_short |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru |
| title_full |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru |
| title_fullStr |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru |
| title_full_unstemmed |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru |
| title_sort |
The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Laura De La Cruz, Kevin Mario Velarde Molina, Jehovanni Fabricio |
| author |
Laura De La Cruz, Kevin Mario |
| author_facet |
Laura De La Cruz, Kevin Mario Velarde Molina, Jehovanni Fabricio |
| author_role |
author |
| author2 |
Velarde Molina, Jehovanni Fabricio |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
innovation Software teaching english gamification innovación software enseñanza inglés gamificación |
| topic |
innovation Software teaching english gamification innovación software enseñanza inglés gamificación |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies. Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level. From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past. El presente artículo está referido a determinar los resultados de la aplicación Software JClic en la comprensión de textos en el área de inglés, en las estudiantes del nivel secundario de una institución educativa en Perú, en este caso en la I.E.P Santa Ana en el año 2018. Se desarrolló bajo un diseño pre experimental pretest y postest con un solo grupo luego de la prueba de entrada se utilizó el software JClic a través de computadoras en laboratorios, hasta tomar la prueba de salida finalizando el semestre de estudios. De un total de 19 estudiantes después de la aplicación software JCLIC, el 89.47% de los estudiantes han alcanzado un nivel logro destacado, el 10.53% de los estudiantes están en el nivel logro esperado, el 0% de los estudiantes están en el nivel en proceso y un 0% de los estudiantes están en el nivel en inicio. Por los resultados obtenidos se puede afirmar: con la aplicación del software JClic las estudiantes del cuarto grado de nivel secundario de la I.E.P Santa Ana en el año 2018 han logrado mejorar su nivel en la comprensión de textos en la forma afirmativa del pasado simple en el área de inglés. |
| description |
The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies. Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level. From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Original articles in pairs Artículos originales por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171 10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042 |
| url |
https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171 |
| identifier_str_mv |
10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/328 https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/329 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Neumann Business Review http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Neumann Business Review http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escuela de Postgrado Neumann Business School |
| publisher.none.fl_str_mv |
Escuela de Postgrado Neumann Business School |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Neumann Business Review; Vol 5 No 2 (2019): July - December; 108-121 Neumann Business Review; Vol. 5 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 108-121 2412-3730 10.22451/3002.nbr2019.vol5.2 reponame:Revista Neumann Business Review instname:Escuela de Postgrado Neumann Business School instacron:NEUMANN |
| reponame_str |
Revista Neumann Business Review |
| collection |
Revista Neumann Business Review |
| instname_str |
Escuela de Postgrado Neumann Business School |
| instacron_str |
NEUMANN |
| institution |
NEUMANN |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701107812984160256 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).