The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru

Descripción del Articulo

The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and poste...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Laura De La Cruz, Kevin Mario, Velarde Molina, Jehovanni Fabricio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Escuela de Postgrado Neumann Business School
Repositorio:Revista Neumann Business Review
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/171
Enlace del recurso:https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:innovation
Software
teaching
english
gamification
innovación
software
enseñanza
inglés
gamificación
id 2412-3730_341b7a8291f6b7b599e922088607f24f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/171
network_acronym_str 2412-3730
repository_id_str .
network_name_str Revista Neumann Business Review
spelling The Application of Software for Understanding English Texts for Students in PeruLa Aplicación de un Software en Comprensión de Textos en Inglés para Estudiantes en PerúLaura De La Cruz, Kevin MarioVelarde Molina, Jehovanni FabricioinnovationSoftwareteachingenglishgamificationinnovaciónsoftwareenseñanzainglésgamificaciónThe present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies. Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level. From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past.El presente artículo está referido a determinar los resultados de la aplicación Software JClic en la comprensión de textos en el área de inglés, en las estudiantes del nivel secundario de una institución educativa en Perú, en este caso en la I.E.P Santa Ana en el año 2018. Se desarrolló bajo un diseño pre experimental pretest y postest con un solo grupo luego de la prueba de entrada se utilizó el software JClic a través de computadoras en laboratorios, hasta tomar la prueba de salida finalizando el semestre de estudios. De un total de 19 estudiantes después de la aplicación software JCLIC, el  89.47% de los estudiantes han alcanzado un nivel logro destacado, el 10.53% de los estudiantes están en el nivel logro esperado, el 0% de los estudiantes están en el nivel en proceso y un 0% de los estudiantes están en el nivel en inicio. Por los resultados obtenidos se puede afirmar: con la aplicación del software JClic las estudiantes del cuarto grado de nivel secundario de la I.E.P Santa Ana en el año 2018 han logrado mejorar su nivel  en la comprensión de textos en la forma afirmativa del pasado simple en el área de inglés.Escuela de Postgrado Neumann Business School2019-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionOriginal articles in pairsArtículos originales por paresapplication/pdftext/htmlhttps://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/17110.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042Neumann Business Review; Vol 5 No 2 (2019): July - December; 108-121Neumann Business Review; Vol. 5 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 108-1212412-373010.22451/3002.nbr2019.vol5.2reponame:Revista Neumann Business Reviewinstname:Escuela de Postgrado Neumann Business Schoolinstacron:NEUMANNspahttps://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/328https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/329Derechos de autor 2019 Neumann Business Reviewhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-02-20T15:40:19Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
La Aplicación de un Software en Comprensión de Textos en Inglés para Estudiantes en Perú
title The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
spellingShingle The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
Laura De La Cruz, Kevin Mario
innovation
Software
teaching
english
gamification
innovación
software
enseñanza
inglés
gamificación
title_short The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
title_full The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
title_fullStr The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
title_full_unstemmed The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
title_sort The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru
dc.creator.none.fl_str_mv Laura De La Cruz, Kevin Mario
Velarde Molina, Jehovanni Fabricio
author Laura De La Cruz, Kevin Mario
author_facet Laura De La Cruz, Kevin Mario
Velarde Molina, Jehovanni Fabricio
author_role author
author2 Velarde Molina, Jehovanni Fabricio
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv innovation
Software
teaching
english
gamification
innovación
software
enseñanza
inglés
gamificación
topic innovation
Software
teaching
english
gamification
innovación
software
enseñanza
inglés
gamificación
dc.description.none.fl_txt_mv The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies. Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level. From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past.
El presente artículo está referido a determinar los resultados de la aplicación Software JClic en la comprensión de textos en el área de inglés, en las estudiantes del nivel secundario de una institución educativa en Perú, en este caso en la I.E.P Santa Ana en el año 2018. Se desarrolló bajo un diseño pre experimental pretest y postest con un solo grupo luego de la prueba de entrada se utilizó el software JClic a través de computadoras en laboratorios, hasta tomar la prueba de salida finalizando el semestre de estudios. De un total de 19 estudiantes después de la aplicación software JCLIC, el  89.47% de los estudiantes han alcanzado un nivel logro destacado, el 10.53% de los estudiantes están en el nivel logro esperado, el 0% de los estudiantes están en el nivel en proceso y un 0% de los estudiantes están en el nivel en inicio. Por los resultados obtenidos se puede afirmar: con la aplicación del software JClic las estudiantes del cuarto grado de nivel secundario de la I.E.P Santa Ana en el año 2018 han logrado mejorar su nivel  en la comprensión de textos en la forma afirmativa del pasado simple en el área de inglés.
description The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018. It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies. Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level. From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Original articles in pairs
Artículos originales por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171
10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042
url https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171
identifier_str_mv 10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/328
https://journaltop.com/index.php/NBR/article/view/171/329
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Neumann Business Review
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Neumann Business Review
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Escuela de Postgrado Neumann Business School
publisher.none.fl_str_mv Escuela de Postgrado Neumann Business School
dc.source.none.fl_str_mv Neumann Business Review; Vol 5 No 2 (2019): July - December; 108-121
Neumann Business Review; Vol. 5 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 108-121
2412-3730
10.22451/3002.nbr2019.vol5.2
reponame:Revista Neumann Business Review
instname:Escuela de Postgrado Neumann Business School
instacron:NEUMANN
reponame_str Revista Neumann Business Review
collection Revista Neumann Business Review
instname_str Escuela de Postgrado Neumann Business School
instacron_str NEUMANN
institution NEUMANN
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701107812984160256
score 13.936249
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).