Uso de redes sociales y habilidades sociales en los alumnos del 5º año de una Institución Educativa Particular Religiosa de Lima Metropolitana, 2011
Descripción del Articulo
Objective: To determine the relationship between the use of social networks and social skills in students of the 5thyear of a religious private school in Lima. Materials and methods: Design nonexperimental, cross-sectional anddescriptive-correlational followed 59 male and female students of a privat...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revista UPEU - Revista Científica de Ciencias de la Salud |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/101 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/RCCS/article/view/101 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Quality, using social networking, social skills, adolescents Uso de redes sociales, habilidades sociales, adolescentes. |
| Sumario: | Objective: To determine the relationship between the use of social networks and social skills in students of the 5thyear of a religious private school in Lima. Materials and methods: Design nonexperimental, cross-sectional anddescriptive-correlational followed 59 male and female students of a private educational institution in Punjab religious who were in the 5th year of high school, who have applied questionnaire using self-created Social Network(2011) and the Social Skills Scale (EHS) Gismero (2000). Results: The results show a low but significant correlationbetween use of social networking and social skills. Also at all dimensions of social skills scale, it has become clearthat the category of self-expression in social situations has been the most affected in relation to the use of socialnetworks. Conclusions: After the analysis is concluded that there is a low inverse correlation between the use ofsocial networks and social skills, therefore a greater use of social networking behavior less skillful. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).