Exportación Completada — 

Adaptación psicométrica de la Batería de Evaluación de los Procesos Lectores Revisada (PROLEC-R)

Descripción del Articulo

The present study aims at adapting psychometric Assessment Battery Revised Readers Processes (PROLEC-R). The Battery applied linguistics and pictographically adapted to a group of 504 students from 14 educational institutions in metropolitan Lima, 7 from private institutions and 7 public institution...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cayhualla, Nidia, Chilón, Daniela, Espíritu, Rolando H.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/3
Enlace del recurso:http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/3
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Reading, reading processes, reliability, validity
Reading; Reading processes; Reliability; Validity
Lectura; Procesos lectores; Confiabilidad; Validez
Descripción
Sumario:The present study aims at adapting psychometric Assessment Battery Revised Readers Processes (PROLEC-R). The Battery applied linguistics and pictographically adapted to a group of 504 students from 14 educational institutions in metropolitan Lima, 7 from private institutions and 7 public institutions of both sexes. Such analysis indicated that scores of PROLEC-R adapted to be reliable, calculated by the method of internal consistency (Cronbach’s alpha) for sub test and total. Also validates evidence of the content (expert opinion), criterion (concurrent validity) and construct (confirmatory factor analysis).
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).