Corporate social responsibility in Spanish audiovisual corporations. An analysis of RTVE, Atresmedia and Mediaset

Descripción del Articulo

This research analyzes the corporate social responsibility (CSR) reports of the main audiovisual companies in Spain (Radio Televisión Española, Atresmedia and Mediaset España). The main objective is to determine the level of implementation of CSR policies in each one of them. We use content analysis...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Díaz Campo, Jesús, Berzosa, Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista UDEP - Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/1641
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/1641
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:This research analyzes the corporate social responsibility (CSR) reports of the main audiovisual companies in Spain (Radio Televisión Española, Atresmedia and Mediaset España). The main objective is to determine the level of implementation of CSR policies in each one of them. We use content analysis methodology. It consists of 14 indicators and it is based of one previous research (Campos, 2013). The results show that there is a greater level of implementation in the public corporation than in the private ones.
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