The Lithography: Manipulative Element Conducive to the Commercial Sale of the Nineteenth Century of Peru
Descripción del Articulo
This paper is based on the social analysis of the consumer consciences of the country during the turn of the century. The magazine The Ilustred Peru (1887-1892), directed by Bacigalupi and Matto de Turner, is taken as a reference to demonstrate the functionality of the press by promoting and reorien...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Repositorio: | Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/873 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/873 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | consumo siglo XIX publicidad semiótica mercado |
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The Lithography: Manipulative Element Conducive to the Commercial Sale of the Nineteenth Century of PeruLa litografía: elemento manipulador propicio para la compraventa mercantil del siglo XIX del PerúDelgado Del Aguila, Jesús M.consumosiglo XIXpublicidadsemióticamercadoThis paper is based on the social analysis of the consumer consciences of the country during the turn of the century. The magazine The Ilustred Peru (1887-1892), directed by Bacigalupi and Matto de Turner, is taken as a reference to demonstrate the functionality of the press by promoting and reorienting culture towards a materialistic approach. On the one hand, through the tense semiotics developed by Jacques Fontanille, relevant meanings originate from the fields of expression and content, essential to investigate to understand the purpose of advertising images. Likewise, through Landowski's regimes of meaning (manipulation and programming), it is evident how a fashion is established in consumers due to their claim to acquire the products that are subjected to the sale of the market.Este artículo se enfoca en el análisis social acerca de las conciencias consumidoras del país durante el periodo finisecular del siglo XIX. Se toma como referencia la revista El Perú Ilustrado (1887-1892), dirigida por Bacigalupi y Matto de Turner, para demostrar la funcionalidad de la prensa al promocionar y reorientar la cultura hacia un enfoque materialista. Por un lado, mediante la semiótica tensiva que desarrolla Jacques Fontanille, se originan significaciones relevantes desde los campos de la expresión y el contenido, imprescindibles de indagar para comprender la finalidad de las imágenes publicitarias. Asimismo, a través de los regímenes de sentido de Landowski (manipulación y programación), se evidencia cómo se instaura una moda en los consumidores por su pretensión de adquirir los productos que se someten a la compraventa del mercado.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/87310.33554/riv.15.1.873Investigación Valdizana; Vol. 15 Núm. 1 (2021); 41-50Investigación Valdizana; Vol 15 No 1 (2021); 41-50Investigación Valdizana; v. 15 n. 1 (2021); 41-501995-445X1994-1420reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizaninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/873/797http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/873/822Derechos de autor 2021 Jesús M. Delgado Del Aguilahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T15:25:20Zmail@mail.com - |
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This paper is based on the social analysis of the consumer consciences of the country during the turn of the century. The magazine The Ilustred Peru (1887-1892), directed by Bacigalupi and Matto de Turner, is taken as a reference to demonstrate the functionality of the press by promoting and reorienting culture towards a materialistic approach. On the one hand, through the tense semiotics developed by Jacques Fontanille, relevant meanings originate from the fields of expression and content, essential to investigate to understand the purpose of advertising images. Likewise, through Landowski's regimes of meaning (manipulation and programming), it is evident how a fashion is established in consumers due to their claim to acquire the products that are subjected to the sale of the market. Este artículo se enfoca en el análisis social acerca de las conciencias consumidoras del país durante el periodo finisecular del siglo XIX. Se toma como referencia la revista El Perú Ilustrado (1887-1892), dirigida por Bacigalupi y Matto de Turner, para demostrar la funcionalidad de la prensa al promocionar y reorientar la cultura hacia un enfoque materialista. Por un lado, mediante la semiótica tensiva que desarrolla Jacques Fontanille, se originan significaciones relevantes desde los campos de la expresión y el contenido, imprescindibles de indagar para comprender la finalidad de las imágenes publicitarias. Asimismo, a través de los regímenes de sentido de Landowski (manipulación y programación), se evidencia cómo se instaura una moda en los consumidores por su pretensión de adquirir los productos que se someten a la compraventa del mercado. |
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This paper is based on the social analysis of the consumer consciences of the country during the turn of the century. The magazine The Ilustred Peru (1887-1892), directed by Bacigalupi and Matto de Turner, is taken as a reference to demonstrate the functionality of the press by promoting and reorienting culture towards a materialistic approach. On the one hand, through the tense semiotics developed by Jacques Fontanille, relevant meanings originate from the fields of expression and content, essential to investigate to understand the purpose of advertising images. Likewise, through Landowski's regimes of meaning (manipulation and programming), it is evident how a fashion is established in consumers due to their claim to acquire the products that are subjected to the sale of the market. |
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