Measurement of care in a callcenter using BOX-JENKINS

Descripción del Articulo

The article reviews the concepts of prediction and presents a new methodology, which uses the Box- Jenkins class, for prediction of demand for calls, which make customers call centers known as callcenter. The study concludes that the use of time series tools, works efficiently, which would be in imp...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Raffo Lecca, Eduardo, Raez Guevara, Luis, Quispe Atuncar, Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Industrial Data
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6255
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6255
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:forecasting
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El artículo revisa los conceptos de predicción y presenta una nueva metodología que utiliza la clase Box-Jenkins para la predicción de la demanda de llamadas, que efectúan los clientes a los centros de llamadas más conocidos como call-center. El estudio concluye que el empleo de herramientas de serie de tiempos funciona de manera eficiente, lo que ha de redundar en la mejora de la eficiencia y competitividad en los call-center.
description The article reviews the concepts of prediction and presents a new methodology, which uses the Box- Jenkins class, for prediction of demand for calls, which make customers call centers known as callcenter. The study concludes that the use of time series tools, works efficiently, which would be in improving the efficiency and competitiveness in the call center.
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