Measurement of care in a callcenter using BOX-JENKINS
Descripción del Articulo
The article reviews the concepts of prediction and presents a new methodology, which uses the Box- Jenkins class, for prediction of demand for calls, which make customers call centers known as callcenter. The study concludes that the use of time series tools, works efficiently, which would be in imp...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Industrial Data |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6255 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6255 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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Measurement of care in a callcenter using BOX-JENKINSMedición de la atención en un call center usando box-jenkinsRaffo Lecca, EduardoRaez Guevara, LuisQuispe Atuncar, Carlosforecastingtime seriesunivariante techniquesautoregressive modelsmathematical modelsBox-JenkinsARIMApredicciónseries de tiempotécnicas univariantesmodelos autorregresivosmodelos matemáticosmetodología Box-JenkinsARIMA.The article reviews the concepts of prediction and presents a new methodology, which uses the Box- Jenkins class, for prediction of demand for calls, which make customers call centers known as callcenter. The study concludes that the use of time series tools, works efficiently, which would be in improving the efficiency and competitiveness in the call center.El artículo revisa los conceptos de predicción y presenta una nueva metodología que utiliza la clase Box-Jenkins para la predicción de la demanda de llamadas, que efectúan los clientes a los centros de llamadas más conocidos como call-center. El estudio concluye que el empleo de herramientas de serie de tiempos funciona de manera eficiente, lo que ha de redundar en la mejora de la eficiencia y competitividad en los call-center.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2012-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/625510.15381/idata.v15i1.6255Industrial Data; Vol. 15 Núm. 1 (2012); 100-109Industrial Data; Vol 15 No 1 (2012); 100-1091810-99931560-9146reponame:Revista UNMSM - Industrial Datainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6255/5458Derechos de autor 2012 Eduardo Raffo Lecca, Luis Raez Guevara, Carlos Quispe Atuncarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:26:02Zmail@mail.com - |
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The article reviews the concepts of prediction and presents a new methodology, which uses the Box- Jenkins class, for prediction of demand for calls, which make customers call centers known as callcenter. The study concludes that the use of time series tools, works efficiently, which would be in improving the efficiency and competitiveness in the call center. |
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