The information and communication technology in higher learning
Descripción del Articulo
The article analyzes some of the central ideas about the impact of communication technologies and information in the teaching-learning process, emphasizing its relevance in higher education; these technologies have become very important for the society of knowledge, economic globalization as well as...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4122 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4122 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Technology communication information higher learning Tecnología comunicación información didáctica superior |
Sumario: | The article analyzes some of the central ideas about the impact of communication technologies and information in the teaching-learning process, emphasizing its relevance in higher education; these technologies have become very important for the society of knowledge, economic globalization as well as the demands of the job market today. With such an impact, universities and colleges now use these technologies. This means new methodological challenges, strategies and techniques that improve the quality of the teaching-learning process. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).