METACOGNITIVE STRATEGIES FOR THE UNDERSTANDING AND PRODU
Descripción del Articulo
This article presents a proposal of understanding and production of texts from a metacognitive perspective. It begins from a new text definition, framed inside textual linguistics, with the incidence of continuous text, its constitutive elements are hierarchy, coherence and cohesion. Then, there is...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4783 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4783 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | continuous text metacognitive strategy texts typology textual hierarchy coherence cohesion reading process metacognitive reading Texto continuo Estrategia metacognitiva Tipología de textos Jerarquía textual Coherencia Cohesión Proceso de la Lectura Lectura Metacognitiva |
| Sumario: | This article presents a proposal of understanding and production of texts from a metacognitive perspective. It begins from a new text definition, framed inside textual linguistics, with the incidence of continuous text, its constitutive elements are hierarchy, coherence and cohesion. Then, there is a consideration about the mental processes that take place while reading, and therefore, also while writing. Finally, we present a model in which we applied the metacognitive reading in a text |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).