METACOGNITIVE STRATEGIES FOR THE UNDERSTANDING AND PRODU

Descripción del Articulo

This article presents a proposal of understanding and production of texts from a metacognitive perspective. It begins from a new text definition, framed inside textual linguistics, with the incidence of continuous text, its constitutive elements are hierarchy, coherence and cohesion. Then, there is...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Inga Arias, Miguel Gerardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4783
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4783
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:continuous text
metacognitive strategy
texts typology
textual hierarchy
coherence
cohesion
reading process
metacognitive reading
Texto continuo
Estrategia metacognitiva
Tipología de textos
Jerarquía textual
Coherencia
Cohesión
Proceso de la Lectura
Lectura Metacognitiva
Descripción
Sumario:This article presents a proposal of understanding and production of texts from a metacognitive perspective. It begins from a new text definition, framed inside textual linguistics, with the incidence of continuous text, its constitutive elements are hierarchy, coherence and cohesion. Then, there is a consideration about the mental processes that take place while reading, and therefore, also while writing. Finally, we present a model in which we applied the metacognitive reading in a text
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).