EVALUATIVE RESEARCH PARADIGMS IN EDUCATIONAL PROGRAMS

Descripción del Articulo

The article focuses on the confrontation /comparison? between the naturalistic and the experimental paradigms to evaluate educational programs. It examines the theoretical framework of each paradigm and the proposed methodology to pursue an evaluation. Finally, the article addresses the possibility...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Flores Barboza, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6819
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6819
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Paradigms
Experimental paradigm
Naturalistic paradigm
Qualitative evaluation
Quantitative evaluation.
Paradigmas
Paradigma experimental
Paradigma naturalista
Evaluación cualitativa
Evaluación cuantitativa
Descripción
Sumario:The article focuses on the confrontation /comparison? between the naturalistic and the experimental paradigms to evaluate educational programs. It examines the theoretical framework of each paradigm and the proposed methodology to pursue an evaluation. Finally, the article addresses the possibility of a reconciliation between both paradigms.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).