RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
Descripción del Articulo
The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6440 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educational evaluation qualitative research experimental research inquiry learning assess investigate. Evaluación educativa investigación cualitativa investigación experimental indagación enseñanza evaluar investigar. |
| id |
1728-5852_2b95cb9f68b2fc3274efe43f46caa061 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6440 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONALLA INVESTIGACIÓN Y LA EVALUACIÓN EDUCATIVAEspinoza Fernández, CarlosEducational evaluationqualitative researchexperimental researchinquirylearningassessinvestigate.Evaluación educativainvestigación cualitativainvestigación experimentalindagaciónenseñanzaevaluarinvestigar.The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process of teaching conceptual frameworks. This made it possible for educational research to restart their own way from her natural object: education. In this regard, it should be to differentiate between the professor who assesses and researcher who teaches. I.e. between the efficient teacher who teaches for the domain to Professor cognitive research who teaches from doubt, with attitude hermeneutic with attitude dialectical prompting methodical change of position and perspective which evaluates to find explanations to their mistakes and find change of positions. Assess is to investigate, for us this means that all educational research is an interpretation, is a qualitative evaluation of the experience which is capable of being rational, and produces new knowledge. The dictator of class teacher becomes an assayer’s proposals for education and demonstrable self-regulatory strategies in practice. Note if your operation is effective in the short or mediumterm through regulatory activities, the respective support and return current and future information will help to organize their inquiries and find reasons and justifications for his teaching activities.El sentido de la investigación educativa se ha visto contrapuesto por las corrientes cualitativas y experimentales en los últimos años. Por otro lado, dos son las distorsiones de la investigación convencional que la han llevado a su fracaso: primero, utilizar una metodología propia de diseños experimentales y, segundo, aplicar teorías y marcos conceptuales extraños al proceso de enseñanza. Esto posibilitó que la investigación educativa reinicie su camino propio a partir de su objeto natural: la enseñanza. En este sentido, cabe diferenciar entre el profesor que evalúa y el investigador que enseña. Es decir, entre el profesor eficiente que enseña para el dominio frente al profesor indagador cognitivo que enseña desde la duda, con actitud hermeneútica, con actitud dialéctica, propiciando el cambio metódico de posición y perspectiva que evalúa para encontrar explicaciones a sus errores y encontrar cambiar de posiciones. Evaluar es investigar, esto significa para nosotros que toda investigación educativa es una interpretación, es una valoración cualitativa de la propia experiencia, que es capaz de ser racional y produce conocimiento nuevo. El profesor de dictador de clase se convierte en un ensayador de propuestas de enseñanza y de estrategias autorreguladoras demostrables en la praxis. Constatar si su funcionamiento es eficaz en el corto o mediano plazo mediante las actividades reguladoras, el soporte respectivo y la información de retorno actual y a futuro, ayudará a que organice sus indagaciones y encuentre razones y justificaciones de su actividad docente.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440Investigación Educativa; Vol 15 No 27 (2011); 139 - 152Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 27 (2011); 139 - 1521728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440/5663Derechos de autor 2014 Carlos Espinoza Fernándezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL LA INVESTIGACIÓN Y LA EVALUACIÓN EDUCATIVA |
| title |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL |
| spellingShingle |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL Espinoza Fernández, Carlos Educational evaluation qualitative research experimental research inquiry learning assess investigate. Evaluación educativa investigación cualitativa investigación experimental indagación enseñanza evaluar investigar. |
| title_short |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL |
| title_full |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL |
| title_fullStr |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL |
| title_full_unstemmed |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL |
| title_sort |
RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Espinoza Fernández, Carlos |
| author |
Espinoza Fernández, Carlos |
| author_facet |
Espinoza Fernández, Carlos |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educational evaluation qualitative research experimental research inquiry learning assess investigate. Evaluación educativa investigación cualitativa investigación experimental indagación enseñanza evaluar investigar. |
| topic |
Educational evaluation qualitative research experimental research inquiry learning assess investigate. Evaluación educativa investigación cualitativa investigación experimental indagación enseñanza evaluar investigar. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process of teaching conceptual frameworks. This made it possible for educational research to restart their own way from her natural object: education. In this regard, it should be to differentiate between the professor who assesses and researcher who teaches. I.e. between the efficient teacher who teaches for the domain to Professor cognitive research who teaches from doubt, with attitude hermeneutic with attitude dialectical prompting methodical change of position and perspective which evaluates to find explanations to their mistakes and find change of positions. Assess is to investigate, for us this means that all educational research is an interpretation, is a qualitative evaluation of the experience which is capable of being rational, and produces new knowledge. The dictator of class teacher becomes an assayer’s proposals for education and demonstrable self-regulatory strategies in practice. Note if your operation is effective in the short or mediumterm through regulatory activities, the respective support and return current and future information will help to organize their inquiries and find reasons and justifications for his teaching activities. El sentido de la investigación educativa se ha visto contrapuesto por las corrientes cualitativas y experimentales en los últimos años. Por otro lado, dos son las distorsiones de la investigación convencional que la han llevado a su fracaso: primero, utilizar una metodología propia de diseños experimentales y, segundo, aplicar teorías y marcos conceptuales extraños al proceso de enseñanza. Esto posibilitó que la investigación educativa reinicie su camino propio a partir de su objeto natural: la enseñanza. En este sentido, cabe diferenciar entre el profesor que evalúa y el investigador que enseña. Es decir, entre el profesor eficiente que enseña para el dominio frente al profesor indagador cognitivo que enseña desde la duda, con actitud hermeneútica, con actitud dialéctica, propiciando el cambio metódico de posición y perspectiva que evalúa para encontrar explicaciones a sus errores y encontrar cambiar de posiciones. Evaluar es investigar, esto significa para nosotros que toda investigación educativa es una interpretación, es una valoración cualitativa de la propia experiencia, que es capaz de ser racional y produce conocimiento nuevo. El profesor de dictador de clase se convierte en un ensayador de propuestas de enseñanza y de estrategias autorreguladoras demostrables en la praxis. Constatar si su funcionamiento es eficaz en el corto o mediano plazo mediante las actividades reguladoras, el soporte respectivo y la información de retorno actual y a futuro, ayudará a que organice sus indagaciones y encuentre razones y justificaciones de su actividad docente. |
| description |
The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process of teaching conceptual frameworks. This made it possible for educational research to restart their own way from her natural object: education. In this regard, it should be to differentiate between the professor who assesses and researcher who teaches. I.e. between the efficient teacher who teaches for the domain to Professor cognitive research who teaches from doubt, with attitude hermeneutic with attitude dialectical prompting methodical change of position and perspective which evaluates to find explanations to their mistakes and find change of positions. Assess is to investigate, for us this means that all educational research is an interpretation, is a qualitative evaluation of the experience which is capable of being rational, and produces new knowledge. The dictator of class teacher becomes an assayer’s proposals for education and demonstrable self-regulatory strategies in practice. Note if your operation is effective in the short or mediumterm through regulatory activities, the respective support and return current and future information will help to organize their inquiries and find reasons and justifications for his teaching activities. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440/5663 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Espinoza Fernández http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Espinoza Fernández http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 15 No 27 (2011); 139 - 152 Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 27 (2011); 139 - 152 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913481490432 |
| score |
13.949556 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).