RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL

Descripción del Articulo

The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Espinoza Fernández, Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6440
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educational evaluation
qualitative research
experimental research
inquiry
learning
assess
investigate.
Evaluación educativa
investigación cualitativa
investigación experimental
indagación
enseñanza
evaluar
investigar.
id 1728-5852_2b95cb9f68b2fc3274efe43f46caa061
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6440
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONALLA INVESTIGACIÓN Y LA EVALUACIÓN EDUCATIVAEspinoza Fernández, CarlosEducational evaluationqualitative researchexperimental researchinquirylearningassessinvestigate.Evaluación educativainvestigación cualitativainvestigación experimentalindagaciónenseñanzaevaluarinvestigar.The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process of teaching conceptual frameworks. This made it possible for educational research to restart their own way from her natural object: education. In this regard, it should be to differentiate between the professor who assesses and researcher who teaches. I.e. between the efficient teacher who teaches for the domain to Professor cognitive research who teaches from doubt, with attitude hermeneutic with attitude dialectical prompting methodical change of position and perspective which evaluates to find explanations to their mistakes and find change of positions. Assess is to investigate, for us this means that all educational research is an interpretation, is a qualitative evaluation of the experience which is capable of being rational, and produces new knowledge. The dictator of class teacher becomes an assayer’s proposals for education and demonstrable self-regulatory strategies in practice. Note if your operation is effective in the short or mediumterm through regulatory activities, the respective support and return current and future information will help to organize their inquiries and find reasons and justifications for his teaching activities.El sentido de la investigación educativa se ha visto contrapuesto por las corrientes cualitativas y experimentales en los últimos años. Por otro lado, dos son las distorsiones de la investigación convencional que la han llevado a su fracaso: primero, utilizar una metodología propia de diseños experimentales y, segundo, aplicar teorías y marcos conceptuales extraños al proceso de enseñanza. Esto posibilitó que la investigación educativa reinicie su camino propio a partir de su objeto natural: la enseñanza. En este sentido, cabe diferenciar entre el profesor que evalúa y el investigador que enseña. Es decir, entre el profesor eficiente que enseña para el dominio frente al profesor indagador cognitivo que enseña desde la duda, con actitud hermeneútica, con actitud dialéctica, propiciando el cambio metódico de posición y perspectiva que evalúa para encontrar explicaciones a sus errores y encontrar cambiar de posiciones. Evaluar es investigar, esto significa para nosotros que toda investigación educativa es una interpretación, es una valoración cualitativa de la propia experiencia, que es capaz de ser racional y produce conocimiento nuevo. El profesor de dictador de clase se convierte en un ensayador de propuestas de enseñanza y de estrategias autorreguladoras demostrables en la praxis. Constatar si su funcionamiento es eficaz en el corto o mediano plazo mediante las actividades reguladoras, el soporte respectivo y la información de retorno actual y a futuro, ayudará a que organice sus indagaciones y encuentre razones y justificaciones de su actividad docente.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440Investigación Educativa; Vol 15 No 27 (2011); 139 - 152Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 27 (2011); 139 - 1521728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440/5663Derechos de autor 2014 Carlos Espinoza Fernándezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
LA INVESTIGACIÓN Y LA EVALUACIÓN EDUCATIVA
title RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
spellingShingle RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
Espinoza Fernández, Carlos
Educational evaluation
qualitative research
experimental research
inquiry
learning
assess
investigate.
Evaluación educativa
investigación cualitativa
investigación experimental
indagación
enseñanza
evaluar
investigar.
title_short RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
title_full RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
title_fullStr RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
title_full_unstemmed RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
title_sort RESEARCH AND EVALUATION EDUCATIONAL
dc.creator.none.fl_str_mv Espinoza Fernández, Carlos
author Espinoza Fernández, Carlos
author_facet Espinoza Fernández, Carlos
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educational evaluation
qualitative research
experimental research
inquiry
learning
assess
investigate.
Evaluación educativa
investigación cualitativa
investigación experimental
indagación
enseñanza
evaluar
investigar.
topic Educational evaluation
qualitative research
experimental research
inquiry
learning
assess
investigate.
Evaluación educativa
investigación cualitativa
investigación experimental
indagación
enseñanza
evaluar
investigar.
dc.description.none.fl_txt_mv The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process of teaching conceptual frameworks. This made it possible for educational research to restart their own way from her natural object: education. In this regard, it should be to differentiate between the professor who assesses and researcher who teaches. I.e. between the efficient teacher who teaches for the domain to Professor cognitive research who teaches from doubt, with attitude hermeneutic with attitude dialectical prompting methodical change of position and perspective which evaluates to find explanations to their mistakes and find change of positions. Assess is to investigate, for us this means that all educational research is an interpretation, is a qualitative evaluation of the experience which is capable of being rational, and produces new knowledge. The dictator of class teacher becomes an assayer’s proposals for education and demonstrable self-regulatory strategies in practice. Note if your operation is effective in the short or mediumterm through regulatory activities, the respective support and return current and future information will help to organize their inquiries and find reasons and justifications for his teaching activities.
El sentido de la investigación educativa se ha visto contrapuesto por las corrientes cualitativas y experimentales en los últimos años. Por otro lado, dos son las distorsiones de la investigación convencional que la han llevado a su fracaso: primero, utilizar una metodología propia de diseños experimentales y, segundo, aplicar teorías y marcos conceptuales extraños al proceso de enseñanza. Esto posibilitó que la investigación educativa reinicie su camino propio a partir de su objeto natural: la enseñanza. En este sentido, cabe diferenciar entre el profesor que evalúa y el investigador que enseña. Es decir, entre el profesor eficiente que enseña para el dominio frente al profesor indagador cognitivo que enseña desde la duda, con actitud hermeneútica, con actitud dialéctica, propiciando el cambio metódico de posición y perspectiva que evalúa para encontrar explicaciones a sus errores y encontrar cambiar de posiciones. Evaluar es investigar, esto significa para nosotros que toda investigación educativa es una interpretación, es una valoración cualitativa de la propia experiencia, que es capaz de ser racional y produce conocimiento nuevo. El profesor de dictador de clase se convierte en un ensayador de propuestas de enseñanza y de estrategias autorreguladoras demostrables en la praxis. Constatar si su funcionamiento es eficaz en el corto o mediano plazo mediante las actividades reguladoras, el soporte respectivo y la información de retorno actual y a futuro, ayudará a que organice sus indagaciones y encuentre razones y justificaciones de su actividad docente.
description The meaning of educational research has been set for qualitative and experimental flows in recent years. On the other hand, two are distortions of conventional research have led to its failure: first, using a methodology of experimental designs and second, applying theories and alien to the process of teaching conceptual frameworks. This made it possible for educational research to restart their own way from her natural object: education. In this regard, it should be to differentiate between the professor who assesses and researcher who teaches. I.e. between the efficient teacher who teaches for the domain to Professor cognitive research who teaches from doubt, with attitude hermeneutic with attitude dialectical prompting methodical change of position and perspective which evaluates to find explanations to their mistakes and find change of positions. Assess is to investigate, for us this means that all educational research is an interpretation, is a qualitative evaluation of the experience which is capable of being rational, and produces new knowledge. The dictator of class teacher becomes an assayer’s proposals for education and demonstrable self-regulatory strategies in practice. Note if your operation is effective in the short or mediumterm through regulatory activities, the respective support and return current and future information will help to organize their inquiries and find reasons and justifications for his teaching activities.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6440/5663
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Carlos Espinoza Fernández
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Carlos Espinoza Fernández
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 15 No 27 (2011); 139 - 152
Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 27 (2011); 139 - 152
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913481490432
score 13.949556
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).