El poder del usuario común en TikTok. Una perspectiva publicitaria sobre la espontaneidad
Descripción del Articulo
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| Fecha de Publicación: | 2021 |
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Para ello, se entrevistó a diecisiete usuarios activos de TikTok, que a su vez, son consumidores de Takis. Entre los hallazgos principales se encontró un proceso en el modo de actuar de estos videos, este proceso sucita la auto-proyección del consumidor en el adprosumer, lo que posteriormente puede despertar la curiosidad por la marca. Finalmente, el estudio concluye que la espontaneidad, en los videos de los adprosumers, es un elemento que aporta emociones y percepciones positivas hacia la marca. Ya que estos videos actúan como un agente de influencia con el cual los usuarios de TikTok se identifican y empatizan por tratarse de personas sin auspicios, ni publicidad pagada.The present study analyzes spontaneous videos published by adprosumers for the brand Takis on TikTok as potential agents of influence in the present context. The brand Takis was chosen for the impact that it has had on users of the chosen social network from 2020-2021. These users, to a large extent, have become adprosumers of Takis, creating a considerable amount of unpaid, spontaneous advertising for the brand. Therefore, this research, which is based on the phenomenological paradigm and employs a qualitative approach, conducts a contrast analysis of the opinions and perceptions of users witness to the studied phenomenon on said application. To carry out this analysis, 17 respondents who were both TikTok users and consumers of Takis were interviewed. One of the key findings obtained in this study is that there exists a specific behavior process in these videos; this process encourages consumers’ self-projection in the adprosumer, which may arouse curiosity surrounding the brand. Furthermore, this study finds that, in the videos created by adprosumers, spontaneity is an element that creates positive emotions towards and perceptions of the brand. These videos act as an agent of influence with which TikTok users identify and empathize as they are created by individuals that are neither sponsored nor paid for publicity.Tesisapplication/pdfapplication/epubapplication/mswordspaUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PEinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_f1cfUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)Repositorio Académico - UPCreponame:UPC-Institucionalinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCAdprosumerEspontaneidadTikTokEvasión publicitariaSpontaneityAd avoidancehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.04El poder del usuario común en TikTok. Una perspectiva publicitaria sobre la espontaneidadThe power of the everyday Tiktok users. An advertising perspective on spontaneityinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fSUNEDUUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Facultad de ComunicacionesLicenciaturaComunicación y PublicidadLicenciado en Comunicación y Publicidad2022-03-04T21:02:27Zhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesishttps://orcid.org/0000-0002-7419-8609https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional322086CONVERTED2_37651352091-12-23Hidalgo_GG.pdfHidalgo_GG.pdfapplication/pdf420610https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/8/Hidalgo_GG.pdfd0c96c267ba4e109583d22c50163229aMD58falseTHUMBNAILHidalgo_GG.pdf.jpgHidalgo_GG.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg27334https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/7/Hidalgo_GG.pdf.jpg430e26565b3f87fa76ef847108f7510dMD57false2091-12-23Hidalgo_GG_Ficha.pdf.jpgHidalgo_GG_Ficha.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg33014https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/10/Hidalgo_GG_Ficha.pdf.jpgab59d0dff85207c379d0e03aa3adfbb3MD510falseHidalgo_GG_Resumen.pdf.jpgHidalgo_GG_Resumen.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg27290https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/14/Hidalgo_GG_Resumen.pdf.jpgf7d217950991a2c2970061c88240a8d2MD514false2093-06-08Hidalgo_GG_Embargo.pdf.jpgHidalgo_GG_Embargo.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg31700https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/16/Hidalgo_GG_Embargo.pdf.jpg89f3f82b534b1af2e85ac4c2958e905dMD516falseTEXTHidalgo_GG.pdf.txtHidalgo_GG.pdf.txtExtracted texttext/plain73004https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/6/Hidalgo_GG.pdf.txtd39cc7969c1db68842fabad5828277bfMD56false2091-12-23Hidalgo_GG_Ficha.pdf.txtHidalgo_GG_Ficha.pdf.txtExtracted texttext/plain299https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/9/Hidalgo_GG_Ficha.pdf.txtd647d6d8a90eacfcf11fa04cdfd779e2MD59falseHidalgo_GG_Resumen.pdf.txtHidalgo_GG_Resumen.pdf.txtExtracted texttext/plain3518https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/13/Hidalgo_GG_Resumen.pdf.txtd9c8861e5d01e2f73ae3eb4988963f4bMD513false2093-06-08Hidalgo_GG_Embargo.pdf.txtHidalgo_GG_Embargo.pdf.txtExtracted texttext/plain742https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/15/Hidalgo_GG_Embargo.pdf.txt1a70d16828d79612b491de62a71df652MD515falseORIGINALHidalgo_GG_Resumen.pdfHidalgo_GG_Resumen.pdfapplication/pdf81998https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/11/Hidalgo_GG_Resumen.pdf492b7b361c4bf184d4299f5495b1467fMD511trueHidalgo_GG.pdfHidalgo_GG.pdfapplication/pdf1101757https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/3/Hidalgo_GG.pdfce3e3086db382fd29b226f8ed0d934b2MD53false2091-12-23Hidalgo_GG.docxHidalgo_GG.docxapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document1156222https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/4/Hidalgo_GG.docx8759d5c9cdea9c597fbedb738989cd7bMD54false2091-12-23Hidalgo_GG_Ficha.pdfHidalgo_GG_Ficha.pdfapplication/pdf324976https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/5/Hidalgo_GG_Ficha.pdf7fa6282fa4a1e5c49542d127616de389MD55false2093-06-08Hidalgo_GG_Embargo.pdfHidalgo_GG_Embargo.pdfapplication/pdf138625https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/659019/12/Hidalgo_GG_Embargo.pdfd708c5478793d9b49a47130be91628fbMD512falseLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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