On-site and Online Academic Performance During the Pandemic
Descripción del Articulo
This article analyzes the on-site and online academic performance obtained in a written communication course at a Peruvian university in the context of the COVID-19 pandemic. The methodology applied corresponds to Grounded Theory in data collected and codified through two procedures: the reconstruct...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | UPC-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/669613 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/10757/669613 |
Nivel de acceso: | acceso embargado |
Materia: | competency-based approach learning outcomes pedagogical strategies written communication |
Sumario: | This article analyzes the on-site and online academic performance obtained in a written communication course at a Peruvian university in the context of the COVID-19 pandemic. The methodology applied corresponds to Grounded Theory in data collected and codified through two procedures: the reconstruction of pedagogical strategies and the interpretation of quantitative data corresponding to learning outcomes. Despite the adverse context, it is concluded that the effective use of pedagogical approaches overcomes situational constraints. Moreover, it achieves similar learning outcomes in both face-to-face and online modalities. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).