Feedback en educación clínica

Descripción del Articulo

The feedback is a central component of medical education. Regrettably, medical teachers often believe that provide adequate feedback to students, however, several studies show confl icting results. The aim of this paper is to review the main concepts associated to feedback in clinical education as p...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ceccarelli Calle, Juan Francisco
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:UPC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/345390
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/10757/345390
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Retroalimentación
Educación Médica
Competencia Clínica
Práctica Clínica Basada en Evidencia
Descripción
Sumario:The feedback is a central component of medical education. Regrettably, medical teachers often believe that provide adequate feedback to students, however, several studies show confl icting results. The aim of this paper is to review the main concepts associated to feedback in clinical education as part of the teaching–learning process.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).