Niveles de conciencia fonológica en estudiantes de primer grado de instituciones educativas públicas de Pachacútec
Descripción del Articulo
The purpose of this study was to determine the performance of phonological awareness at different levels in 250 children from first grade of public educational institutions Pachacútec. Students come mostly from migrant families from across the country and belong to low socioeconomic status. This abi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1141 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1141 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | State schools Consciousness Primary education Escuelas públicas Cognición Educación primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of this study was to determine the performance of phonological awareness at different levels in 250 children from first grade of public educational institutions Pachacútec. Students come mostly from migrant families from across the country and belong to low socioeconomic status. This ability was evaluated using the Test of metalinguistic skills (THM) from Gómez, Valero, Buades and Pérez (1995) adapted in Perú by Panca (2000). The results indicate that only 1.6% of the sample tested has a breakthrough performance in phonological awareness while 98.4% is below the expected scores. An analysis between the subtests (THM) found that metaphonological performance was better in the levels of rhyme and phonemes versus syllables which would explain the difficulties in learning to read. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).