Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao

Descripción del Articulo

The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation....

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Milla Virhuez, Milagros Rosario
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1217
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1217
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Critical sense
Secondary schools
Educational institution
Sentido crítico
Escuela secundaria
Sistema de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
id USIL_ca948e5df87d6397bf58acd912ed00c2
oai_identifier_str oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1217
network_acronym_str USIL
network_name_str USIL-Institucional
repository_id_str 3128
spelling e1fd3d5d-7091-4cf2-b750-8ecbb134c022-1Bustamante Guerrero, Gilberto Indaleciobe43c929-2676-4028-b53f-18b258dae5ff-1Milla Virhuez, Milagros Rosario2012The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation. The results show that most of the students of the sample reach an average level of critical thinking. Most of the students rated an average level in the dimensions analyzes information and makes inferences while in the dimension proposes alternatives and arguments position, most of them rated low level. Gender does not constitute a factor for significant differences of critical thinking. Nevertheless, we did find differences according to the schools management for students of religious schools rate, the private schools show slight advantage over public schools.Tesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.14005/1217spaUniversidad San Ignacio de LoyolaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad San Ignacio de LoyolaRepositorio Institucional - USILreponame:USIL-Institucionalinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILCritical senseSecondary schoolsEducational institutionSentido críticoEscuela secundariaSistema de enseñanzahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callaoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionSUNEDUPublication09157042https://orcid.org/0000-0001-6889-8804131599https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestrohttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesisEducaciónUniversidad San Ignacio de Loyola. Escuela de PostgradoMaestríaMaestro en Educación con Mención en Aprendizaje y desarrollo humanoORIGINAL2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdfapplication/pdf597660https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/a6bae10d-72ce-421d-b545-a19f81d0e051/download239ec16f64681d769d66e232f59c099fMD51TEXT2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.txt2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.txtExtracted texttext/plain158888https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/caf1162f-9f45-447f-b4af-7ddad9eca784/download4c5ce2e36558aea5a3bfa98f948a3eafMD52THUMBNAIL2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.jpg2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg8780https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/68968577-bb43-4ee0-9797-f7cfd905696f/download88407afbfb59d46f54214300839d211bMD5320.500.14005/1217oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/12172023-04-17 10:19:30.986http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://repositorio.usil.edu.peRepositorio institucional de la Universidad San Ignacio de Loyolarepositorio.institucional@usil.edu.pe
dc.title.es_ES.fl_str_mv Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
title Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
spellingShingle Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
Milla Virhuez, Milagros Rosario
Critical sense
Secondary schools
Educational institution
Sentido crítico
Escuela secundaria
Sistema de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
title_short Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
title_full Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
title_fullStr Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
title_full_unstemmed Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
title_sort Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
author Milla Virhuez, Milagros Rosario
author_facet Milla Virhuez, Milagros Rosario
author_role author
dc.contributor.advisor.fl_str_mv Bustamante Guerrero, Gilberto Indalecio
dc.contributor.author.fl_str_mv Milla Virhuez, Milagros Rosario
dc.subject.en.fl_str_mv Critical sense
Secondary schools
Educational institution
topic Critical sense
Secondary schools
Educational institution
Sentido crítico
Escuela secundaria
Sistema de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
dc.subject.es_ES.fl_str_mv Sentido crítico
Escuela secundaria
Sistema de enseñanza
dc.subject.ocde.none.fl_str_mv https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
description The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation. The results show that most of the students of the sample reach an average level of critical thinking. Most of the students rated an average level in the dimensions analyzes information and makes inferences while in the dimension proposes alternatives and arguments position, most of them rated low level. Gender does not constitute a factor for significant differences of critical thinking. Nevertheless, we did find differences according to the schools management for students of religious schools rate, the private schools show slight advantage over public schools.
publishDate 2012
dc.date.issued.fl_str_mv 2012
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.14005/1217
url https://hdl.handle.net/20.500.14005/1217
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.fl_str_mv SUNEDU
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es_ES.fl_str_mv Universidad San Ignacio de Loyola
dc.publisher.country.es_ES.fl_str_mv PE
dc.source.es_ES.fl_str_mv Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio Institucional - USIL
dc.source.none.fl_str_mv reponame:USIL-Institucional
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str USIL-Institucional
collection USIL-Institucional
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/a6bae10d-72ce-421d-b545-a19f81d0e051/download
https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/caf1162f-9f45-447f-b4af-7ddad9eca784/download
https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/68968577-bb43-4ee0-9797-f7cfd905696f/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 239ec16f64681d769d66e232f59c099f
4c5ce2e36558aea5a3bfa98f948a3eaf
88407afbfb59d46f54214300839d211b
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio institucional de la Universidad San Ignacio de Loyola
repository.mail.fl_str_mv repositorio.institucional@usil.edu.pe
_version_ 1846710467022553088
score 13.135628
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).