Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
Descripción del Articulo
The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation....
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1217 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1217 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Critical sense Secondary schools Educational institution Sentido crítico Escuela secundaria Sistema de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
id |
USIL_ca948e5df87d6397bf58acd912ed00c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1217 |
network_acronym_str |
USIL |
network_name_str |
USIL-Institucional |
repository_id_str |
3128 |
spelling |
e1fd3d5d-7091-4cf2-b750-8ecbb134c022-1Bustamante Guerrero, Gilberto Indaleciobe43c929-2676-4028-b53f-18b258dae5ff-1Milla Virhuez, Milagros Rosario2012The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation. The results show that most of the students of the sample reach an average level of critical thinking. Most of the students rated an average level in the dimensions analyzes information and makes inferences while in the dimension proposes alternatives and arguments position, most of them rated low level. Gender does not constitute a factor for significant differences of critical thinking. Nevertheless, we did find differences according to the schools management for students of religious schools rate, the private schools show slight advantage over public schools.Tesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.14005/1217spaUniversidad San Ignacio de LoyolaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad San Ignacio de LoyolaRepositorio Institucional - USILreponame:USIL-Institucionalinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILCritical senseSecondary schoolsEducational institutionSentido críticoEscuela secundariaSistema de enseñanzahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callaoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionSUNEDUPublication09157042https://orcid.org/0000-0001-6889-8804131599https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestrohttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesisEducaciónUniversidad San Ignacio de Loyola. Escuela de PostgradoMaestríaMaestro en Educación con Mención en Aprendizaje y desarrollo humanoORIGINAL2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdfapplication/pdf597660https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/a6bae10d-72ce-421d-b545-a19f81d0e051/download239ec16f64681d769d66e232f59c099fMD51TEXT2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.txt2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.txtExtracted texttext/plain158888https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/caf1162f-9f45-447f-b4af-7ddad9eca784/download4c5ce2e36558aea5a3bfa98f948a3eafMD52THUMBNAIL2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.jpg2012_Milla_Pensamiento_crítico_en_estudiantes_de_quinto_de_secundaria.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg8780https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/68968577-bb43-4ee0-9797-f7cfd905696f/download88407afbfb59d46f54214300839d211bMD5320.500.14005/1217oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/12172023-04-17 10:19:30.986http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://repositorio.usil.edu.peRepositorio institucional de la Universidad San Ignacio de Loyolarepositorio.institucional@usil.edu.pe |
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
title |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
spellingShingle |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao Milla Virhuez, Milagros Rosario Critical sense Secondary schools Educational institution Sentido crítico Escuela secundaria Sistema de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
title_short |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
title_full |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
title_fullStr |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
title_full_unstemmed |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
title_sort |
Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao |
author |
Milla Virhuez, Milagros Rosario |
author_facet |
Milla Virhuez, Milagros Rosario |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor.fl_str_mv |
Bustamante Guerrero, Gilberto Indalecio |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Milla Virhuez, Milagros Rosario |
dc.subject.en.fl_str_mv |
Critical sense Secondary schools Educational institution |
topic |
Critical sense Secondary schools Educational institution Sentido crítico Escuela secundaria Sistema de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Sentido crítico Escuela secundaria Sistema de enseñanza |
dc.subject.ocde.none.fl_str_mv |
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
description |
The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation. The results show that most of the students of the sample reach an average level of critical thinking. Most of the students rated an average level in the dimensions analyzes information and makes inferences while in the dimension proposes alternatives and arguments position, most of them rated low level. Gender does not constitute a factor for significant differences of critical thinking. Nevertheless, we did find differences according to the schools management for students of religious schools rate, the private schools show slight advantage over public schools. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2012 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.14005/1217 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.14005/1217 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartof.fl_str_mv |
SUNEDU |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es_ES.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola |
dc.publisher.country.es_ES.fl_str_mv |
PE |
dc.source.es_ES.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola Repositorio Institucional - USIL |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:USIL-Institucional instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
USIL-Institucional |
collection |
USIL-Institucional |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/a6bae10d-72ce-421d-b545-a19f81d0e051/download https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/caf1162f-9f45-447f-b4af-7ddad9eca784/download https://repositorio.usil.edu.pe/bitstreams/68968577-bb43-4ee0-9797-f7cfd905696f/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
239ec16f64681d769d66e232f59c099f 4c5ce2e36558aea5a3bfa98f948a3eaf 88407afbfb59d46f54214300839d211b |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio institucional de la Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.institucional@usil.edu.pe |
_version_ |
1846710467022553088 |
score |
13.135628 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).