Exportación Completada — 

Comprensión lectora en estudiantes (sexto grado - primaria) según género en una institución educativa del distrito de Ventanilla

Descripción del Articulo

The research aimed to determine and compare the levels of reading comprehension regarding gender. The sample consisted of 40 sixth grade elementary students from a public school in Ventanilla District. The test of reading comprehension ACL 6º (Catalá et. al. 2001) adapted (Ortega and Ramirez, 2009)...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ortega Murga, Óscar Jesús
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1213
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1213
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Reading comprehension
Primary schools
Sex distribution
Comprensión del texto
Escuela primaria
Clasificación por género
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The research aimed to determine and compare the levels of reading comprehension regarding gender. The sample consisted of 40 sixth grade elementary students from a public school in Ventanilla District. The test of reading comprehension ACL 6º (Catalá et. al. 2001) adapted (Ortega and Ramirez, 2009) was applied. The results showed that 52.6 % of the girls and 66.7% of the boys reached a low level while 42.1 % of the girls and 23.8 % of the boys reached the average level. The high level was only reached by 5.3 % of the girls and 9.5 % of the boys. The data show the low academic performance in reading comprehension in the evaluated students. It also shows there were not are significant relationship in levels of reading comprehension regarding gender.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).