Saberes previos del contenido textual y la comprensión de textos expositivos en alumnos del 5° grado de primaria

Descripción del Articulo

This descriptive research is aimed at demonstrate the relationship between knowledge Prior reports on the textual content and understanding expository texts in the 5th grade students of education primary school in a state of Callao. The sample consisted of 147 students. To measure reading comprehens...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ato Burqui, Tempora
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1077
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1077
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehesnion
Primary education
Prior knowledge
Aprendizaje de lenguas
Enseñanza primaria
Proceso cognitivo
Conocimiento previo
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This descriptive research is aimed at demonstrate the relationship between knowledge Prior reports on the textual content and understanding expository texts in the 5th grade students of education primary school in a state of Callao. The sample consisted of 147 students. To measure reading comprehension using battery Assessment of Reading Processes (PROLEC-SE, Cuetos, 2000) and prior knowledge was used Evaluation test of prior knowledge (Ato, 2010). The design was correlational and to establish the degree of association between variables was used Spearman’s rho statistic. The results show that there is statistically significant at 0.01 levels between the variables prior knowledge of textual content and comprehension of expository texts.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).