Comprensión lectora y rendimiento académico en comunicación de alumnos del segundo grado de una institución educativa de Ventanilla

Descripción del Articulo

This is a research aims to establish the relationship between reading comprehension and academic performance of the second grade students in a public school in Ventanilla. The sample consisted of 60 students from 7 and 8 years (28 males and 32 females). chosen intentionally. To evaluate the variable...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aliaga Jiménez, Lina Ysabel
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1082
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1082
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Achievement control
Primary schools
Escuela primaria
Comprensión del texto
Control del rendimiento
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This is a research aims to establish the relationship between reading comprehension and academic performance of the second grade students in a public school in Ventanilla. The sample consisted of 60 students from 7 and 8 years (28 males and 32 females). chosen intentionally. To evaluate the variable reading comprehension test 2 of Gloria Catalá. To measure the academic achievement in the area of comunication, we registered the final averages of the evaluation acts. We used the Spearman rank correlation coefficient. The investigation results show that there is a moderate positive relationship between both variables (r=0.662**) noting that students have good level of understanding literal and reorganized information; however they have a poor achievement in inferential and critical reading comprehension.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).