Exportación Completada — 

Comprensión lectora según género, en estudiantes del tercer y cuarto grados de educación primaria del Callao

Descripción del Articulo

The research aimed to establish whether there are significant differences in reading comprehension among children. The sample was made up of descriptive comparative 120 students, 33 girls and 27 third graders and 33 girls and 27 boys from the fourth grade a school of Callao. The Linguistic Complexit...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Giraldo Ramírez, Javier Ricardo
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1196
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1196
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Primary schools
Sex distribution
Comprensión del texto
Escuela primaria
Distribución por género
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The research aimed to establish whether there are significant differences in reading comprehension among children. The sample was made up of descriptive comparative 120 students, 33 girls and 27 third graders and 33 girls and 27 boys from the fourth grade a school of Callao. The Linguistic Complexity Progressive CLP (Alliende, Condemarín and Milicic, 1996) test was applied. adapted by (Delgado, Escurra, Atalaya, Alvarez, Small, and Guevara Santivañez (2004). The results showed that reading comprehension of third grade as the test of Mann Whitney U, show that if there are significant differences by gender in favor of girls. The fourth grade reading comprehension, as assessed by the Mann Whitney state that there are no significant differences by gender.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).