Organizador de unidad de enseñanza para la comprensión en el aprendizaje de matemática en alumnas de 5° de secundaria del distrito de Bellavista
Descripción del Articulo
The investigation determines the influence of teaching for understanding in learning mathematics. 25 students were assessed in each group, between 15 and 18 years of age who were of secondary in a public school of regular basic education. The design was quasi-experimental. Both groups applied a math...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1186 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1186 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estudio y enseñanza Matemáticas Aprendizaje Ciencias y tecnología Learning conditions Mathematics https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The investigation determines the influence of teaching for understanding in learning mathematics. 25 students were assessed in each group, between 15 and 18 years of age who were of secondary in a public school of regular basic education. The design was quasi-experimental. Both groups applied a math test before and after the experiment. We used the Kolmogorov Smirnov test, which indicated that the data should be analyzed with parametric statistics, for which they applied the T-Student. No significant differences were found in the entrance test between groups. We found significant differences in the experimental group compared to control group, the effect of the implementation of the independent variable showing that the improved teaching for understanding learning of mathematics. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).