Motivación escolar y rendimiento académico en alumnos del cuarto año de secundaria de una institución educativa estatal de Ventanilla
Descripción del Articulo
This study tries to establish the relationship between the variables school motivation and academic performance in fourth-grade students at the secondary level, taking as an evaluation tool of school motivation questionnaire adapted for this population. The sample consisted of two hundred students o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1094 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1094 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Motivation for studies Achievement measurement Secondary schools Motivación para los estudios Medida del rendimiento Escuela secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This study tries to establish the relationship between the variables school motivation and academic performance in fourth-grade students at the secondary level, taking as an evaluation tool of school motivation questionnaire adapted for this population. The sample consisted of two hundred students of both sexes of public school “Villa Los Reyes.” The psychometric analysis of the evidence has required an adjustment, which became the validity and reliability required for use as measuring tools in this research. The methodology used was of a substantive, descriptive, correlational design. The contrast of hypotheses allowed to validate the hypotheses, and found a significant correlation between school motivation and academic performance. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).