El saber de las madres gestantes sobre estimulación prenatal en Trujillo
Descripción del Articulo
This qualitative study was to study the subject of "Knowledge of pregnant women about prenatal stimulation” The method used was the creative and sensitive, theorized and implemented by Cabral (1998) the stage was Trujillo district. With 10 participants. The techniques used were: group interview...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/13777 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/13777 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Saber gestante estimulación prenatal |
Sumario: | This qualitative study was to study the subject of "Knowledge of pregnant women about prenatal stimulation” The method used was the creative and sensitive, theorized and implemented by Cabral (1998) the stage was Trujillo district. With 10 participants. The techniques used were: group interview, group discussion and participant observation, associated with critical pedagogy reflective of Freire (2000), based on dialogue, themes to encode, decode and recode sub synthesis in two analytical categories: 1) Prenatal stimulation for good growth and development of children comprising the love and happiness that transmits the pregnant mother to the baby and mother care with good nutrition and education in their prenatal checkups, 2) Prenatal stimulation for the child's socialization with communication of the pregnant mother with her baby: Talking, caress and singing and music for the intellectual, creative and social development of children. Whereas the study at any time, scientific rigor and ethical criteria. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).