Propuesta blog educativo “Mi poder” para la formación de niños resilientes de 5 años en una institución educativa Inicial, 2020
Descripción del Articulo
The present descriptive purposeful research work had the general objective of designing an educational blog "My power" for the formation of resilient children at the age of 5 in an initial education EI._x000D_ To design the pedagogical proposal My Power, a previous diagnosis was made about...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/16457 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/16457 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Educación inicial Psicología Resiliencia |
Sumario: | The present descriptive purposeful research work had the general objective of designing an educational blog "My power" for the formation of resilient children at the age of 5 in an initial education EI._x000D_ To design the pedagogical proposal My Power, a previous diagnosis was made about the levels of resilience that children of the I.E. Pilgrims of the Lord, using an assessment scale as an assessment instrument, taking into account the Autonomy, Self-Image and Empathy dimensions._x000D_ The general results analyzed showed us that in the evaluation of the resilience of 5-year-old children, the vast majority have achieved the medium level (80%) while only two children (20%) are located at the low level, justifying the necessity elaboration of the pedagogical proposal "My power". |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).