Percepción del cuidado humanizado de enfermería y la satisfacción del familiar de usuarios Hospital Victor Lazarte Echegaray Trujillo
Descripción del Articulo
This present research work, descriptive correlational type, whose objective was to determine the relationship between the perception of humanized nursing care and the level of satisfaction of the of the relative of the user of the Emergency Service Víctor Lazarte Echegaray Hospital. The sample consi...
Autor: | |
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Formato: | otro |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/11737 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/11737 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cuidado humanizado Satisfacción del familiar |
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This present research work, descriptive correlational type, whose objective was to determine the relationship between the perception of humanized nursing care and the level of satisfaction of the of the relative of the user of the Emergency Service Víctor Lazarte Echegaray Hospital. The sample consisted of 80 users and relatives of the emergency service. For the collection of data, two questionnaire instruments on Perception of Humanized Nursing Care and User Satisfaction Questionnaire, previously validated, were used, reaching the following conclusions: 57.5% obtained a good perception about the humanized care of Nursing and the 42.5% poor perception, in terms of the level of satisfaction of the family member, 53.75% said they were satisfied with the care provided by the nurse and 46.25% said they were dissatisfied. There is a relationship between the humanized nursing care and the level of satisfaction of the user's family member. p <0.004 |
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Morillas Bulnes, Amelia MarinaRodríguez Alfaro, Carmen Gladys2019-02-27T16:39:54Z2019-02-27T16:39:54Z2019-02-27https://hdl.handle.net/20.500.14414/11737This present research work, descriptive correlational type, whose objective was to determine the relationship between the perception of humanized nursing care and the level of satisfaction of the of the relative of the user of the Emergency Service Víctor Lazarte Echegaray Hospital. The sample consisted of 80 users and relatives of the emergency service. For the collection of data, two questionnaire instruments on Perception of Humanized Nursing Care and User Satisfaction Questionnaire, previously validated, were used, reaching the following conclusions: 57.5% obtained a good perception about the humanized care of Nursing and the 42.5% poor perception, in terms of the level of satisfaction of the family member, 53.75% said they were satisfied with the care provided by the nurse and 46.25% said they were dissatisfied. There is a relationship between the humanized nursing care and the level of satisfaction of the user's family member. p <0.004El presente trabajo de investigación, de tipo descriptivo correlacional, cuyo objetivo fue determinar la relación entre la percepción del cuidado humanizado de enfermería y el nivel de satisfacción del familiar del usuario del Servicio de Emergencia del Hospital Víctor Lazarte Echegaray. La muestra estuvo conformada por 80 usuarios y familiares del servicio de emergencia. Para la recolección de datos se usaron dos instrumentos tipo cuestionarios sobre Percepción del Cuidado Humanizado de Enfermería y cuestionario de Satisfacción del Familiar de Usuario, previamente validados, llegando a la siguientes conclusiones: el 57.5% obtuvo buena percepción sobre el cuidado humanizado de Enfermería y el 42,5% mala percepción, en cuanto al nivel de satisfacción del familiar, el 53,75% manifestó estar satisfecho con la atención brindada por el enfermero y un 46,25% manifestó estar insatisfecho. Existiendo relación entre el cuidado humanizado de Enfermería y el nivel de satisfacción del familiar del usuario. p <0.004Tesis de segunda especialidadspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccessUniversidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUCuidado humanizadoSatisfacción del familiarPercepción del cuidado humanizado de enfermería y la satisfacción del familiar de usuarios Hospital Victor Lazarte Echegaray Trujilloinfo:eu-repo/semantics/otherTítulo ProfesionalLicenciado en EnfermeríaEnfermero (a)Universidad Nacional de Trujillo.Facultad de EnfermeríaORIGINAL2E576.pdf2E576.pdfapplication/pdf752584https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/fdfa0bb6-489c-4d9d-a116-3fa6bfbb073e/download3f3e3ad36b52bdb24bcc68c833a25355MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/72964f73-cf1e-4450-9b63-f1b1032a2872/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/11737oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/117372019-10-01 15:51:53.433open.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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 |
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