Resuelve problemas de gestión de datos e incertidumbre
Descripción del Articulo
Through the development of this learning session it is intended to build in the student (a) the information necessary to understand and represent the characteristics of a study population, to associate variables (discrete qualitative and quantitative) Consider the way in which students have the char...
Autor: | |
---|---|
Formato: | otro |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17042 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17042 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Educación primaria Estadística Resolución de problemas Matemáticas |
Sumario: | Through the development of this learning session it is intended to build in the student (a) the information necessary to understand and represent the characteristics of a study population, to associate variables (discrete qualitative and quantitative) Consider the way in which students have the characteristics, recognize the study variables, their classification and, if they are able to distinguish and create other examples similar to those put in class. On the other hand, for the better understanding of the study of the characteristics of a population, pictograms, horizontal and vertical bar graphs will be created, some summary measures will also be used to understand a set of data, which will stimulate mathematical reasoning. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).