Cuidados de enfermería y satisfacción del paciente post operado mediato
Descripción del Articulo
This research study is descriptive correlational cross-sectional, was performed with post- operated patients mediates service Surgery A and B Víctor Lazarte Echegaray Hospital during the months of September - November 2017. The sample consisted of 155 patients post mediated operations, which made up...
Autor: | |
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Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/15927 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/15927 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cuidado de enfermería satisfacción del paciente post operado mediato |
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Cuidado de enfermería satisfacción del paciente post operado mediato |
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This research study is descriptive correlational cross-sectional, was performed with post- operated patients mediates service Surgery A and B Víctor Lazarte Echegaray Hospital during the months of September - November 2017. The sample consisted of 155 patients post mediated operations, which made up the sample universe. The instrument used was the survey: Forbes Patient Satisfaction and Care Q Quality of Care, the results were reported in graphs with percentage frequencies. In the statistical analysis, the Chi – square criteria that measures the relationship between two variables were applied. From the analysis of the result it is concluded: That the degree of nursing care in its presented dimensions, shows that 66% are suitable and 34% are inadequate, likewise the level of satisfaction of the post-operated patient who is bad with 7.7%, regular 54.8% and good 37.4%, so it was shown that there is a relationship between the degree of nursing care and its dimensions with the level of satisfaction. |
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Reyes Guzmán, Araseli YanethDíaz Quiliche, Miriam Elizabeth2020-02-11T16:48:43Z2020-02-11T16:48:43Z2020-12-14https://hdl.handle.net/20.500.14414/15927This research study is descriptive correlational cross-sectional, was performed with post- operated patients mediates service Surgery A and B Víctor Lazarte Echegaray Hospital during the months of September - November 2017. The sample consisted of 155 patients post mediated operations, which made up the sample universe. The instrument used was the survey: Forbes Patient Satisfaction and Care Q Quality of Care, the results were reported in graphs with percentage frequencies. In the statistical analysis, the Chi – square criteria that measures the relationship between two variables were applied. From the analysis of the result it is concluded: That the degree of nursing care in its presented dimensions, shows that 66% are suitable and 34% are inadequate, likewise the level of satisfaction of the post-operated patient who is bad with 7.7%, regular 54.8% and good 37.4%, so it was shown that there is a relationship between the degree of nursing care and its dimensions with the level of satisfaction.El presente estudio de investigación de tipo descriptivo correlacional de corte transversal, se realizó con los pacientes post operados mediatos del servicio Cirugía A y B del Hospital Víctor Lazarte Echegaray durante los meses de Setiembre – Noviembre del 2017. La muestra estuvo constituida por 155 pacientes post operados mediatos, que conformaban el universo muestral. El instrumento usado fue la encuesta: Calidad de Cuidados de Care Q y de Satisfacción del paciente de Forbes, los resultados se reportaron en gráficos con frecuencias porcentuales. En el análisis estadístico se aplicó los criterios Chi – cuadrado que mide la relación entre dos variables. Del análisis del resultado se concluye que el cuidado de enfermería en sus dimensiones presentadas, muestra que el 66% se encuentran adecuados y el 34 % inadecuados, así mismo el nivel de satisfacción del paciente post operado mediado que es malo con 7.7%, regular 54,8% y bueno 37.4%, por lo se demostró que si existe relación entre el cuidado de enfermería y sus dimensiones con el nivel de satisfacción.Tesis de segunda especialidadspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccessUniversidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUCuidado de enfermeríasatisfacción del pacientepost operado mediatoCuidados de enfermería y satisfacción del paciente post operado mediatoinfo:eu-repo/semantics/otherTítulo de Segunda EspecialidadLicenciado(a) en EnfermeríaEnfermero(a)Universidad Nacional de Trujillo. 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