Influencia del gas natural como combustible de los medios de transporte vehicular en el medio ambiente de la ciudad de Lima

Descripción del Articulo

The present investigation work, shows the influence of the natural gas as vehicular fuel in the environment of the city of Lima. The technique of the monitoreo has been used that is governed under the limits of the environmental authorities according to the necessities (Protocol of monitoreo of the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Parrera Espinoza, Segundo Albertano
Formato: tesis doctoral
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/8172
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/8172
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gas Natural, Contaminación atmosférica, Combustible
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description The present investigation work, shows the influence of the natural gas as vehicular fuel in the environment of the city of Lima. The technique of the monitoreo has been used that is governed under the limits of the environmental authorities according to the necessities (Protocol of monitoreo of the quality of the air and administration of the data). The obtained results have been carried out under the inspection of the Program of Surveillance of the quality of the air in Lima and Callao, through five fixed stations of monitoreo. It is presented the Charts of the present pollutants in the air, taken in the Callao, south Lima, north Lima, Lima this and Lima city. At the same time, it is presented the monthly concentration variations of the years 2008 and 2009 and the annual concentrations from the year 2000 until the year 2009. An analysis of results is made to study its behavior and its tendencies in the time, considering the National Standards of annual Environmental Quality, (ECA) and the values of the World Organization of the Health (OMS). For that that, starting from the year 2006 a change is observed in the tendencies of the gassy pollutants, but that it still persists the material particulado; being clear the influence of the natural gas, and in consequence to propose the solution alternatives.
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spelling Castillo Valdiviezo, AncelmoParrera Espinoza, Segundo Albertano2017-07-12T16:30:45Z2017-07-12T16:30:45Z2010-12-10https://hdl.handle.net/20.500.14414/8172The present investigation work, shows the influence of the natural gas as vehicular fuel in the environment of the city of Lima. The technique of the monitoreo has been used that is governed under the limits of the environmental authorities according to the necessities (Protocol of monitoreo of the quality of the air and administration of the data). The obtained results have been carried out under the inspection of the Program of Surveillance of the quality of the air in Lima and Callao, through five fixed stations of monitoreo. It is presented the Charts of the present pollutants in the air, taken in the Callao, south Lima, north Lima, Lima this and Lima city. At the same time, it is presented the monthly concentration variations of the years 2008 and 2009 and the annual concentrations from the year 2000 until the year 2009. An analysis of results is made to study its behavior and its tendencies in the time, considering the National Standards of annual Environmental Quality, (ECA) and the values of the World Organization of the Health (OMS). For that that, starting from the year 2006 a change is observed in the tendencies of the gassy pollutants, but that it still persists the material particulado; being clear the influence of the natural gas, and in consequence to propose the solution alternatives.El presente trabajo de investigación, muestra la influencia del gas natural como combustible vehicular en el medio ambiente de la ciudad de Lima. Se ha empleado la técnica del monitoreo que se rige bajo los lineamientos de las autoridades ambientales de acuerdo a las necesidades (Protocolo de monitoreo de la calidad del aire y gestión de los datos). Los resultados obtenidos se han realizado bajo la inspección del Programa de Vigilancia de la calidad del aire en Lima y Callao, a través de cinco estaciones fijas de monitoreo. Se presenta las Tablas de los contaminantes presentes en el aire, tomados en el Callao, Lima sur, Lima norte, Lima este y Lima ciudad. A la vez, se presenta las variaciones de concentración mensuales de los años 2008 y 2009 y las concentraciones anuales desde el año 2000 hasta el año 2009. Se hace un análisis de resultados para estudiar su comportamiento y sus tendencias en el tiempo, considerando los Estándares Nacionales de Calidad Ambiental anual, (ECA) y los valores de la Organización Mundial de la Salud (OMS). Por lo que, a partir del año 2006 se observa un cambio en las tendencias de los contaminantes gaseosos, pero que persiste aún el material particulado; quedando claro la influencia del gas natural, y en consecuencia proponer las alternativas de solución.TesisspaUniversidad Nacional de TrujilloTDIN/047-048/2010;SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUGas Natural, Contaminación atmosférica, CombustibleInfluencia del gas natural como combustible de los medios de transporte vehicular en el medio ambiente de la ciudad de Limainfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisDoctoradoDoctor en Ciencias e IngenieríaDoctorado en Ciencias e IngenieríaUniversidad Nacional de Trujillo.Escuela de PosgradoORIGINALTesis DoctoradoX - Segundo A. Parrera Espinoza.pdfTesis DoctoradoX - Segundo A. 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