La calidad del servicio y el grado de satisfacción de los usuarios afiliados a una EPS de la Clínica Materno Infantil del Norte S.A.- Trujillo: 2015.
Descripción del Articulo
This research work entitled “SERVICE QUALITY AND THE DEGREE OF SATISFACTION OF USERS AFFILIATED WITH AN EPS OF CLINIC MOTHER-CHILD NORTH S.A.-TRUJILLO: 2015”; the general objective was: To determine the influence of service quality on the degree of satisfaction of users affiliated to an EPS of Clini...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/4962 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/4962 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Calidad del servicio Satisfaccion del cliente Atencion al cliente |
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This research work entitled “SERVICE QUALITY AND THE DEGREE OF SATISFACTION OF USERS AFFILIATED WITH AN EPS OF CLINIC MOTHER-CHILD NORTH S.A.-TRUJILLO: 2015”; the general objective was: To determine the influence of service quality on the degree of satisfaction of users affiliated to an EPS of Clinic Mother-Child North S.A. - Trujillo: 2015, based on issues of quality, service and user satisfaction. For this research report the design used was descriptive - cross and methods: deductive-inductive, analytic, synthetic and statistical method. In the techniques of data collection the survey was used. From the results obtained, we can highlight that users and/or patients affiliated with a EPS of the clinic, perceived the service quality in general, as a service of high quality, and that the degree of user satisfaction and/or patients is a high degree too, also the best service attribute perceived by users and/or patients is reliability, which refers to the sincere interest in solving problems, promising to do something and stick and proper service first; followed by empathy. These results were the basis for proposing actions to improve user satisfaction and/or patients. For these reasons, it was concluded that the quality of service itself favorably influences the degree of satisfaction of users affiliated with an EPS of Clinic Mother-Child North S.A.-Trujillo: 2015. |
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Hurtado Aguilar, RogerFonseca Diaz, Katya Jessica11/21/2016 15:1311/21/2016 15:132015https://hdl.handle.net/20.500.14414/4962This research work entitled “SERVICE QUALITY AND THE DEGREE OF SATISFACTION OF USERS AFFILIATED WITH AN EPS OF CLINIC MOTHER-CHILD NORTH S.A.-TRUJILLO: 2015”; the general objective was: To determine the influence of service quality on the degree of satisfaction of users affiliated to an EPS of Clinic Mother-Child North S.A. - Trujillo: 2015, based on issues of quality, service and user satisfaction. For this research report the design used was descriptive - cross and methods: deductive-inductive, analytic, synthetic and statistical method. In the techniques of data collection the survey was used. From the results obtained, we can highlight that users and/or patients affiliated with a EPS of the clinic, perceived the service quality in general, as a service of high quality, and that the degree of user satisfaction and/or patients is a high degree too, also the best service attribute perceived by users and/or patients is reliability, which refers to the sincere interest in solving problems, promising to do something and stick and proper service first; followed by empathy. These results were the basis for proposing actions to improve user satisfaction and/or patients. For these reasons, it was concluded that the quality of service itself favorably influences the degree of satisfaction of users affiliated with an EPS of Clinic Mother-Child North S.A.-Trujillo: 2015.El presente trabajo de investigación titulado “LA CALIDAD DEL SERVICIO Y EL GRADO DE SATISFACCIÓN DE LOS USUARIOS AFILIADOS A UNA EPS DE LA CLÍNICA MATERNO INFANTIL DEL NORTE S.A. - TRUJILLO: 2015”; tiene como objetivo general: Determinar la influencia de la calidad del servicio en el grado de satisfacción de los usuarios afiliados a una EPS de la Clínica Materno Infantil del Norte S.A.- Trujillo: 2015, tomando como base temas sobre la calidad, el servicio y la satisfacción del usuario. Para el presente informe de investigación se utilizó el diseño descriptivo - transversal, así como los métodos: método deductivo-inductivo, analítico, sintético y el estadístico. En las técnicas de recopilación de datos se utilizó la encuesta. De los resultados obtenidos, podemos resaltar que los usuarios y/o pacientes afiliados a una EPS de la clínica, perciben la calidad del servicio en general, como un servicio de calidad alta, y que el grado de satisfacción de los usuarios y/o pacientes se encuentra en un grado alto también, además el atributo del servicio mejor percibido por los usuarios y/o pacientes lo constituye la fiabilidad, la cual se refiere al interés sincero por resolver problemas, a prometer hacer algo y cumplirlo y al servicio correcto a la primera; seguida de la empatía. Estos resultados fueron la base para proponer acciones que permitan mejorar la satisfacción de los usuarios y/o pacientes. Por lo expuesto, se concluyó que la calidad del servicio sí influye de manera favorable en el grado de satisfacción de los usuarios afiliados a una EPS de la Clínica Materno Infantil del Norte S.A. - Trujillo: 2015.spaUniversidad Nacional de TrujilloA;2292SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUCalidad del servicioSatisfaccion del clienteAtencion al clienteLa calidad del servicio y el grado de satisfacción de los usuarios afiliados a una EPS de la Clínica Materno Infantil del Norte S.A.- Trujillo: 2015.info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo.Facultad de Ciencias EconomicasORIGINALfonsecadiaz_katya.pdffonsecadiaz_katya.pdfTesis de Administraciónapplication/pdf2808320https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/31adb2f7-16b4-4dfc-9ef4-9daa3a4f0f0e/download4d2653d8ac6ee6c36e5bfa2ed8b64f60MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/49b2a340-0712-4998-ab5c-5ee23936f8c6/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/4962oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/49622024-05-11 20:21:23.713https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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 |
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