Aplicación de Estrategias Didácticas de Solé para mejorar la Comprensión Lectora en los estudiantes de cuarto grado de Primaria Institución Educativa Experimental “Rafael Narváez Cadenillas” – Trujillo, 2016

Descripción del Articulo

The present work of investigation had for principal aim determine in what measure the application of didactic strategies of Sole improves satisfactorily in the reading comprehension in the students of fourth degree of primary of the educational experimental Institution "Rafael Narváez Cadenilla...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Mendoza Ortiz, Tamara Eliana, Vilchez Medina, Jessica Irene
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/9092
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/9092
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión lectora, Educación, Estrategias didácticas, Educación Primaria
Descripción
Sumario:The present work of investigation had for principal aim determine in what measure the application of didactic strategies of Sole improves satisfactorily in the reading comprehension in the students of fourth degree of primary of the educational experimental Institution "Rafael Narváez Cadenillas", Trujillo - 2016._x000D_ The study realized with a sample population of 56 students of 4 ° degree, being the section "A" the group control and "B" the experimental group shaped by 28 students each of them. There was in use the type of applied investigation, using the quasiexperimental design; since instrument of compilation of information used a test of reading comprehension: Demonstrating what we know. The results of the investigation determined that the application of the didactic strategies of I Occurred it improved significantly in the reading comprehension in the students of group experimental
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).