Efecto de un programa tutorial en el mejoramiento de la autoestima en estudiantes de quinto grado de secundaria en la Institución Educativa Felipe Ramón Documet Silva, Nauta 2022
Descripción del Articulo
The objective of the study was to apply a tutorial program to verify its effect on the improvement of self-esteem in students of the fifth grade of secondary school Felipe Ramón Documet Silva, Nauta - 2022. It is an evaluative research of quasi-experimental design. The population was 120 students an...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9515 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9515 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Orientación pedagógica Autoestima Tutoría Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The objective of the study was to apply a tutorial program to verify its effect on the improvement of self-esteem in students of the fifth grade of secondary school Felipe Ramón Documet Silva, Nauta - 2022. It is an evaluative research of quasi-experimental design. The population was 120 students and an intentional sample of 120 students (53 students from the experimental group and 67 from the control group), a test was used to identify self-esteem. The study concludes by stating that the students who participated in the tutorial program significantly improved their self-esteem than those who did not participate in said program, therefore the general hypothesis formulated is approved (p-value =0.000 <0.05). It was determined that the application of the tutorial program significantly improves self-esteem in the Ego, Social-partners, and Academic dimensions in the student subjects of the sample, for which specific hypotheses 1, 2, and 3 formulated (p-value =0.000 <0.05). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).