Calidad del servicio y satisfacción del cliente externo de las oficinas especiales 2 del Banco de la Nación en la ciudad de Iquitos mayo 2020
Descripción del Articulo
The research work Quality of Service and External Customer Satisfaction of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, May 2020, had as its main objective to determine the relationship between the quality of the service and the level of customer satisfaction external offices of the Special Off...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8041 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/8041 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
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The research work Quality of Service and External Customer Satisfaction of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, May 2020, had as its main objective to determine the relationship between the quality of the service and the level of customer satisfaction external offices of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, May 2020; It is correlational level with a quantitative approach of non-experimental and cross-sectional design, the sample consisted of 425 external clients. The results showed that in the special offices 2 Bank of the Iquitos Nation Iquitos, RENIEC and the Superior Court of Justice of Loreto have a low positive relationship but it is not significant and the offices of El Dorado and the National University of the Peruvian Amazon have a relationship positive low and is significant. The research concludes stating that the relationship between the quality of the service and the level of satisfaction of the external clients of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, is positive low with a Spearman Rho Correlation Coefficient, 0.188 * * and significant at the 0.01 level, with p = 0.000. |
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Ruiz Vásquez, Hugo HenryVargas La Torre, Linda Iveth2022-05-27T16:05:52Z2022-05-27T16:05:52Z2021https://hdl.handle.net/20.500.12737/8041The research work Quality of Service and External Customer Satisfaction of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, May 2020, had as its main objective to determine the relationship between the quality of the service and the level of customer satisfaction external offices of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, May 2020; It is correlational level with a quantitative approach of non-experimental and cross-sectional design, the sample consisted of 425 external clients. The results showed that in the special offices 2 Bank of the Iquitos Nation Iquitos, RENIEC and the Superior Court of Justice of Loreto have a low positive relationship but it is not significant and the offices of El Dorado and the National University of the Peruvian Amazon have a relationship positive low and is significant. The research concludes stating that the relationship between the quality of the service and the level of satisfaction of the external clients of the Special Offices 2 Bank of the Iquitos Nation, is positive low with a Spearman Rho Correlation Coefficient, 0.188 * * and significant at the 0.01 level, with p = 0.000.El trabajo de investigación Calidad del Servicio y Satisfacción del Cliente Externo de las Oficinas Especiales 2 del Banco de la Nación en la ciudad de Iquitos mayo 2020, tuvo como objetivo principal Determinar la relación entre la calidad del servicio y el nivel de satisfacción de los clientes externos de las Oficinas Especiales 2 del Banco de la Nación Iquitos, mayo 2020; es de nivel correlacional con enfoque cuantitativo de diseño no experimental y de corte transversal, la muestra estuvo conformada por 425 clientes externos. Los resultados evidenciaron que en las oficinas especiales 2 del Banco de la Nación Iquitos, RENIEC y la Corte Superior de Justicia de Loreto tienen una relación positiva baja pero no es significativa y las oficinas de El Dorado y la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana tienen relación positiva baja y es significativa. La investigación concluye afirmando que la relación entre la calidad del servicio y el nivel de satisfacción de los clientes externos de las Oficina Especiales 2 del Banco de la Nación Iquitos, mayo 2020, es positiva baja con un Coeficiente de Correlación Rho de Spearman, 0,188** y significativa en el nivel 0,01, con un p = 0,000.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Bancos comercialesServicios de calidadSatisfacción del consumidorhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Calidad del servicio y satisfacción del cliente externo de las oficinas especiales 2 del Banco de la Nación en la ciudad de Iquitos mayo 2020info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUAdministraciónUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Administración70347279https://orcid.org/0000-0003-0603-53545282733https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis413016https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalTuesta Chuquipiondo, Carlos LeandroFon Chonn Chang, Wu KoyRengifo Villacorta, Winston JoséORIGINALLinda_Tesis_Titulo_2021.pdfLinda_Tesis_Titulo_2021.pdfTexto completoapplication/pdf1527119https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstream/20.500.12737/8041/1/Linda_Tesis_Titulo_2021.pdfa550d9552694d365d71e43895dfce3ffMD51TEXTLinda_Tesis_Titulo_2021.pdf.txtLinda_Tesis_Titulo_2021.pdf.txtExtracted texttext/plain68575https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstream/20.500.12737/8041/2/Linda_Tesis_Titulo_2021.pdf.txt2e2bda5fdf10cc0baeb31a1b8b3eab17MD52THUMBNAILLinda_Tesis_Titulo_2021.pdf.jpgLinda_Tesis_Titulo_2021.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2927https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstream/20.500.12737/8041/3/Linda_Tesis_Titulo_2021.pdf.jpg93767bcb9b4f2944022ba2aa3ca1a12aMD5320.500.12737/8041oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/80412022-11-21 09:45:09.482Repositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
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