Nivel de conocimiento en la técnica grafo plásticas por estudiantes del quinto nivel de educación inicial Facultad Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP, Iquitos 2021
Descripción del Articulo
The general objetive of the study Was to determine the level of knowledge of the Grapho-plastic technique presented by fifth-level students in initial education. The aspects of the methodology were determined as follows: non-experimental type of research, with a simple descriptive design, a populati...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10474 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10474 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Artes gráficas Artes plásticas Método de enseñanza Estudiante universitario Educación de la primera infancia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The general objetive of the study Was to determine the level of knowledge of the Grapho-plastic technique presented by fifth-level students in initial education. The aspects of the methodology were determined as follows: non-experimental type of research, with a simple descriptive design, a population of 193, and a sample of 57 students. The instrument used was a questionnaire of questions applied to fifth-level students in initial education. The results show that the level of knowledge of the Grapho plastic technique in students, considering the four dimensions: Drawing, Painting, Modeling, and Tearing, indicates that they are at the achieved level with 71.9% (n=41), in the process level, 28.1% (n=16) of them. Likewise, there were no students at the initial level. It is concluded that regarding the level of knowledge of the Grapho-plastic technique in fifth-level students in initial education, considering the four dimensions, they are at the highest level, with 71.9% (n=41). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).