Programa estrategias lúdicas para desarrollar el lenguaje oral en niños de 5 años nivel inicial de la institución educativa 601491 Madre Teresa de Calcuta San Juan 2023
Descripción del Articulo
The research entitled Program of playful strategies to develop oral language in 5-year-old children at the initial level of the Educational Institution 601491 Madre Teresa De Calcutta. Saint John. 2023. The study employed an applied research approach with a quasi-experimental design. The sample was...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11491 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11491 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | X https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.02 |
| Sumario: | The research entitled Program of playful strategies to develop oral language in 5-year-old children at the initial level of the Educational Institution 601491 Madre Teresa De Calcutta. Saint John. 2023. The study employed an applied research approach with a quasi-experimental design. The sample was made up of 25 children from the control group and 25 children from the experimental group. A program was developed and implemented using methodological strategies to address the language development needs of 5-year-old children, as indicated by evidence. The results indicate that the implementation of the playful strategies program in oral language generated a significant increase in the post-test scores. Specifically, the experimental group showed a 0% increase in the low range, a 16% increase in the medium range, and an 84% increase in the high range, compared to the control group where the program was not implemented. Consequently, the program had a beneficial impact on children's learning. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).