Grafomotricidad como estrategia para el desarrollo de la escritura en niños de educación inicial Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2022
Descripción del Articulo
The central objective of the study was to determine the relationship between graphomotor skills as a strategy and the development of writing in early education children of the Educational Institution. Victoria Barcia Boniffatti from Iquitos 2022. We worked with a sample of 195 students. The study wa...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10943 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10943 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Escritura Método de enseñanza Motricidad Artes gráficas Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The central objective of the study was to determine the relationship between graphomotor skills as a strategy and the development of writing in early education children of the Educational Institution. Victoria Barcia Boniffatti from Iquitos 2022. We worked with a sample of 195 students. The study was carried out under a basic quantitative approach with a non-experimental design of correlational scope. The study determined in its result a strong positive relationship (rxy= 0.884) and significant (t= 16.410 and a p-value of 0.000<<α=0.05) between graphomotor skills as a strategy and the development of writing in children who participated in the study. It concluded that there is a strong, direct and positive relationship between graphomotor skills as a strategy and the development of writing, as well as its dimensions of graphic and non-graphic activities, in the children of the educational institution analyzed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).