Factores culturales que influyen en el servicio de acompañamiento a familias del Programa Nacional Cuna Mas en la comunidad San Pedro de Mangua en el río Napo, distrito de Mazan 2023
Descripción del Articulo
The research "Cultural factors that influence the accompaniment service for families of the Cuna Mas National Program in the San Pedro De Mangua Community on the Napo River, Mazan District 2023" had the objective of knowing the cultural factors that influence the Accompaniment Service for...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9861 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9861 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Programas sociales Programas de ayuda Factores culturales Crianza del niño https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.04.05 |
| Sumario: | The research "Cultural factors that influence the accompaniment service for families of the Cuna Mas National Program in the San Pedro De Mangua Community on the Napo River, Mazan District 2023" had the objective of knowing the cultural factors that influence the Accompaniment Service for Families of the Cuna Mas National Program in the San Pedro de Mangua community on the Napo river. The research was of a qualitative approach, descriptive level, ethnographic design, the population is made up of 200 inhabitants, the sample is made up of 20 key informants among users, facilitators or personnel of the SAF of the PNCM; As techniques, interviews and direct observation were applied. Families must meet the requirements of the SAF "Cuna Más" to provide children with comprehensive care, the way their children are raised is related to the practices, knowledge, and traditional knowledge of the home, in addition, the facilitators provide assistance, advice, and guidance on issues related to child care and parenting. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).