Nivel cognitivo y riesgos en el uso de equipos de protección personal en prácticas académicas de estudiantes de la Facultad de Agronomía

Descripción del Articulo

The use of Personal Protective Equipment (PPE) is essential for preventing accidents and protecting health in academic and professional activities involving physical risks. This study aims to evaluate the cognitive level of students from the Faculty of Agronomy at the National University of the Peru...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Loayza Torres, Diana Carolina
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10753
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/10753
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Equipo de protección personal
Cognición
Riesgo
Práctica pedagógica
Estudiante universitario
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.01
Descripción
Sumario:The use of Personal Protective Equipment (PPE) is essential for preventing accidents and protecting health in academic and professional activities involving physical risks. This study aims to evaluate the cognitive level of students from the Faculty of Agronomy at the National University of the Peruvian Amazon regarding the proper use of PPE and the risks associated with its incorrect use during academic practices. Furthermore, it identifies key factors influencing adherence to PPE use, highlighting the impact of cognitive understanding and safety culture within the academic environment. The results reveal that inadequate training and supervision contribute to risky behaviors among students. This research contributes to the existing literature by addressing a critical aspect of safety in academic practices, emphasizing the importance of knowledge and awareness in reducing risks, and proposing strategies to improve PPE use in the training of future agronomy professionals.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).