Customer-based brand equity and customer engagement in experiential services: insights from an emerging economy
Descripción del Articulo
The aim of this research is to analyze links between customer-based brand equity and customer engagement in the field of experiential services (e.g., private health clinics)—taking an emerging economy context as our reference. The authors put forth a chain of effects—based in Social Capital Theory—t...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/13342 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/13342 https://doi.org/10.1007/s11628-021-00448-7 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Trademarks Consumer behavior Consumer satisfaction Servicio al cliente Marcas comerciales Comportamiento del consumidor Satisfacción del cliente https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
Sumario: | The aim of this research is to analyze links between customer-based brand equity and customer engagement in the field of experiential services (e.g., private health clinics)—taking an emerging economy context as our reference. The authors put forth a chain of effects—based in Social Capital Theory—to test the impact of customer-based brand equity on customer engagement, mediated by satisfaction and customer reputation. Causal model estimation results suggest that customer-based brand equity has both a direct, positive impact on customer satisfaction and customer reputation and an indirect impact on customer engagement. The final section of the paper presents theoretical discussion of the results and the main implications for business practice. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).