Are information systems and computer science overlapping more and more?
Descripción del Articulo
In this research, we posit the importance of including Computer Science topics in undergraduate Information Systems courses. A review of the existing literature has mentioned the importance of learning some Computer Science topics for an Information Systems career. Unfortunately, we have not found a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11895 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/11895 https://doi.org/10.1145/3396367 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Information systems Computer science|Teaching Sistemas de información Informática Enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04 |
Sumario: | In this research, we posit the importance of including Computer Science topics in undergraduate Information Systems courses. A review of the existing literature has mentioned the importance of learning some Computer Science topics for an Information Systems career. Unfortunately, we have not found a consensus that could push this initiative. There is a set of concepts that Information Systems students should acquire from Computer Science or at least have a solid background in these areas. Therefore, we propose a set of courses from Computer Science that, we believe, should be considered in an Information Systems education. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).