El impacto del servicio al cliente sobre la perdurabilidad empresarial en los bares del Cercado de Lima
Descripción del Articulo
Customers, for an organization, represent one of the most important assets, especially if it is in the service area and, as far as it is concerned, it is important to try to keep them with the organization and achieve their loyalty with the company. To achieve this goal, the company must try to meet...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/18839 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/18839 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Servicio al cliente Bares Planificación empresarial Lima (Perú : Área Metropolitana) Customer services Bars (Drinking establishments) Business planning https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
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Customers, for an organization, represent one of the most important assets, especially if it is in the service area and, as far as it is concerned, it is important to try to keep them with the organization and achieve their loyalty with the company. To achieve this goal, the company must try to meet the needs of customers and exceed their expectations in order to maintain competition in the market. However, how can an organization keep customers satisfied and at the same time maintain competitive in the environment where it is located? For this purpose, the following research work will relate the independent variable "Customer Service" with the dependent variable "Business Durability" to answer our question: how does customer service generate factors of business durability in bars from Cercado de Lima district? The importance of the following research lies in the need for investors, entrepreneurs and new entrepreneurs to know the situation in which the market is in the area in which they want to enter and know the ways and ways in which their current or new companies may remain competitive in a market that is constantly changing. The main input for economic sciences and business focuses on granting knowledge of the factors that can give organizations or companies the ability to remain in the market and the options for changes and improvements they can make to satisfy their customers. |
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However, how can an organization keep customers satisfied and at the same time maintain competitive in the environment where it is located? For this purpose, the following research work will relate the independent variable "Customer Service" with the dependent variable "Business Durability" to answer our question: how does customer service generate factors of business durability in bars from Cercado de Lima district? The importance of the following research lies in the need for investors, entrepreneurs and new entrepreneurs to know the situation in which the market is in the area in which they want to enter and know the ways and ways in which their current or new companies may remain competitive in a market that is constantly changing. The main input for economic sciences and business focuses on granting knowledge of the factors that can give organizations or companies the ability to remain in the market and the options for changes and improvements they can make to satisfy their customers.Los clientes, para una organización, representan uno de los activos más importantes, sobre todo si se encuentra en el rubro de servicio y, por consiguiente, resulta importante tratar de mantenerlos con la organización y lograr su fidelidad con la empresa. Para lograr este objetivo, la empresa debe tratar de satisfacer las necesidades de los clientes y superar sus expectativas para poder mantenerse competitiva en el mercado. Sin embargo, ¿Cómo una organización puede mantener satisfecha a los clientes y a la vez lograr mantenerse en el entorno competitivo en el que se encuentra? Para este propósito, la siguiente tesis relacionará la variable independiente “Servicio al Cliente” con la variable dependiente “Perdurabilidad Empresarial” para responder a nuestra pregunta planteada ¿De qué manera el servicio al cliente genera factores de perdurabilidad empresarial en los bares de Cercado de Lima? La importancia de la siguiente investigación recae en la necesidad que poseen los inversionistas, empresarios y nuevos emprendedores de conocer la situación en la que se encuentra el mercado en el rubro en el que desean ingresar y saber las formas y maneras en las que sus actuales o nuevas empresas puedan mantenerse competitivas en un mercado que se encuentra en constante cambio. El aporte principal para las ciencias económicas y empresariales se centra en otorgar el conocimiento de los factores que pueden otorgar a las organizaciones o empresas la capacidad de poder permanecer en el mercado y las opciones de cambios y mejoras que pueden realizar para satisfacer a sus clientes.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAServicio al clienteBaresPlanificación empresarialLima (Perú : Área Metropolitana)Customer servicesBars (Drinking establishments)Business planninghttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04El impacto del servicio al cliente sobre la perdurabilidad empresarial en los bares del Cercado de LimaThe impact of customer service on business perdurability in bars in the Center of Limainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0002-2783-9530411677224130167152879873268911https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalMedroa Delgado, GiancarloHerrera Ruiz, Ricardo VilioMedroa Delgado, Giancarlohttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200 – 31.a515TEXTT018_71528798_T.pdf.txtT018_71528798_T.pdf.txtExtracted texttext/plain322717https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18839/6/T018_71528798_T.pdf.txtb1f3e38f3ffee69d47a068d99d413cdbMD56FA_71528798.pdf.txtFA_71528798.pdf.txtExtracted texttext/plain2706https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18839/8/FA_71528798.pdf.txt757d0e4157cc7f322b9afbba6132d8d0MD5820152857 CONTRERAS GALARZA , RENZO EVGUENI DANIEL.pdf.txt20152857 CONTRERAS GALARZA , RENZO EVGUENI DANIEL.pdf.txtExtracted texttext/plain6382https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18839/10/20152857%20CONTRERAS%20GALARZA%20%2c%20RENZO%20EVGUENI%20DANIEL.pdf.txt4cdb5cec4d508a312b3b760ff1454d15MD510LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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