Enhancing it project success through entrepreneurial leadership: the mediating roles of team reflexivity, team innovation culture, and team entrepreneurial passion
Descripción del Articulo
Drawing on the Resource Based View and Social Learning Theory, this study aims to explore the influence of Entrepreneurial Leadership (EL) on Project Success (PS) via the mediating pathways of Team Reflexivity (TR), Team Innovation Culture (TIC), and Team Entrepreneurial Passion (TEP). Data were gat...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/20042 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/20042 https://doi.org/10.1080/23311975.2023.2287774 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Leadership Entrepreneurship Project management Teams in the workplace Organizational learning Technological innovations Organizational change |
Sumario: | Drawing on the Resource Based View and Social Learning Theory, this study aims to explore the influence of Entrepreneurial Leadership (EL) on Project Success (PS) via the mediating pathways of Team Reflexivity (TR), Team Innovation Culture (TIC), and Team Entrepreneurial Passion (TEP). Data were gathered from 422 senior-level employees in IT firms. The analysis employed SMART-PLS 4 structural equation modeling to assess the proposed relationships. The findings underscore the significant impact of EL on PS. EL was observed to exert a noteworthy influence on TR, TIC, and TEP. Moreover, the proposed mediators, TR and TIC, exhibited substantial effects on PS, while TEP demonstrated a partially significant impact. Through the mediating roles of TR, TEP, and TIC, EL indirectly influenced PS. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).