Manual de identidad visual y contenido fotográfico para la marca de ropa Priscilia

Descripción del Articulo

This project was born with the purpose of creating and conceptualizing a coherent and sustainable identity and personality for Priscilia, a brand that offers playful clothes for girls with a romantic style. From a visual identity and brand concept we seek to transmit, through each graphic piece and...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alcázar Peralta, Sharon Ifat
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/17438
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/17438
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Visual identity
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description This project was born with the purpose of creating and conceptualizing a coherent and sustainable identity and personality for Priscilia, a brand that offers playful clothes for girls with a romantic style. From a visual identity and brand concept we seek to transmit, through each graphic piece and visual, love, romanticism and sweetness. As a starting point, an identity manual was developed with the purpose of transmitting the essence and concept of the brand. Likewise, the graphic pieces were created from scratch, such as: complementary materials, garment catalog, design of the graphic elements of the capsule collection with the aim of adapting the style and personality of the brand in the garments. The type of material that was obtained was photography and design, communication strategies were proposed, as well as the values that we want to transmit to our public. Finally, a section on lessons learned from the entire development process was presented. Key words: Fashion, Design, Fashion Brand, Brand manual, Identity.
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spelling Montalvo Castro, Jorge AndrésAlcázar Peralta, Sharon Ifat2023-01-24T20:53:55Z2023-01-24T20:53:55Z2022Alcázar Peralta, S. I. (2022). Manual de identidad visual y contenido fotográfico para la marca de ropa Priscilia [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/17438https://hdl.handle.net/20.500.12724/17438This project was born with the purpose of creating and conceptualizing a coherent and sustainable identity and personality for Priscilia, a brand that offers playful clothes for girls with a romantic style. From a visual identity and brand concept we seek to transmit, through each graphic piece and visual, love, romanticism and sweetness. As a starting point, an identity manual was developed with the purpose of transmitting the essence and concept of the brand. Likewise, the graphic pieces were created from scratch, such as: complementary materials, garment catalog, design of the graphic elements of the capsule collection with the aim of adapting the style and personality of the brand in the garments. The type of material that was obtained was photography and design, communication strategies were proposed, as well as the values that we want to transmit to our public. Finally, a section on lessons learned from the entire development process was presented. Key words: Fashion, Design, Fashion Brand, Brand manual, Identity.Este proyecto nace con el propósito de crear y conceptualizar una identidad y personalidad coherente y sostenible para Priscilia, una marca que ofrece prendas lúdicas para niñas con un estilo romántico. A partir de una identidad visual y concepto de marca buscamos transmitir, a través de cada pieza gráfica y visual, el amor, romanticismo y dulzura. Como punto de partida, se diseñó un manual de identidad que tiene como propósito transmitir la esencia y concepto de marca. Asimismo, se crearon desde cero las piezas gráficas como: materiales complementarios, catálogo de prendas, diseño de los elementos gráficos de la colección cápsula con el objetivo de adaptar el estilo y personalidad de la marca en las prendas. El tipo de material que se utilizó fue la fotografía y el diseño, se planteó las estrategias de comunicación, así como los valores que queremos transmitir a nuestro público. Por último, se presentó un apartado de lecciones aprendidas de todo el proceso de elaboración.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAVisual identityTrademarksClothing tradeIdentidad visualMarcas comercialesIndustria del vestidohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Manual de identidad visual y contenido fotográfico para la marca de ropa Prisciliainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.Licenciado en Comunicaciónhttps://orcid.org/0000-0001-6404-7981741505432202674236412https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalLedesma, PedroMontalvo Castro, Jorge AndresGuzmán, Joséhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalOIORIGINALT018_74236412_T.pdfT018_74236412_T.pdfTrabajoapplication/pdf994810https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17438/1/T018_74236412_T.pdfcf49fcaabf7d445ab870d727463f34d1MD51FA_74236412_SR.pdfFA_74236412_SR.pdfAutorizaciónapplication/pdf6753593https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17438/6/FA_74236412_SR.pdfc63d14cfa3159bafd636bff5d483d9d8MD56ALCAZAR PERALTA,SHARON IFAT (20140032) TURNITIN.pdfALCAZAR PERALTA,SHARON IFAT (20140032) TURNITIN.pdfReporte de similitudapplication/pdf6202752https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17438/7/ALCAZAR%20PERALTA%2cSHARON%20IFAT%20%2820140032%29%20TURNITIN.pdff31000c2abe06cb772b853aa8962c480MD57CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; 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